Hvem er ansvarlig for at den, der lejer en maskine, får korrekt info om drift m.m. på maskinen/værktøjet, hvis man er ansat i et firma, f.eks. Peab, er det udlejeren eller arbejdsgiveren?
 
rifitiraff sagde:
Hvem er ansvarlig for, at den, der lejer en maskine, får korrekt info angående drift m.m. på maskinen/værktøjet, hvis man er ansat i en virksomhed, f.eks. Peab, er det udlejeren eller arbejdsgiveren
Hej rifitiraf,

Jeg ved ikke helt, om jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, men jeg tolker det som, at du undrer dig over, hvem der skal give korrekt information, når du lejer en maskine, udlejeren eller arbejdsgiveren (dvs. udlejerens chef).
Det er arbejdsgiverens (eller gruppechef, enhedschef osv. Nogen form for ansvarlig) ansvar, at udlejeren ved, hvad der skal videreformidles til kunden, men det er jo op til udlejeren selv at informere kunden ordentligt.
Dvs. udlejeren er ansvarlig for, at informationen når frem, men skal have fået direktiver fra chefen.

Det kan være, at informationen tages direkte fra produktblade, information fra producenten af udstyret eller andet sted, i sådanne tilfælde er det arbejdsgiverens ansvar at sikre, at udlejeren kan få adgang til denne information.

Håber jeg tolkede dit spørgsmål korrekt. Hvis ikke, så har vi brug for lidt mere information :)

Mvh

Stefan
 
rifitiraff sagde:
Hvem er ansvarlig for at den, der lejer en maskine, får den rette info ang drift m.m på maskinen/værktøjet, hvis man er ansat hos et firma eks. Peab, er det udlejeren eller arbejdsgiveren
Som sagt er det svært at tyde dit spørgsmål.
Mener du følgende:
Ansat A arbejder hos arbejdsgiver A, arbejdsgiver A lejer maskine/værktøj hos udlejer B, hvem er ansvarlig for, at den rette information når frem til ansat A, er det arbejdsgiver A eller er det udlejer B?
 
Arbejdsgiveren må det jo være. Det spiller jo ingen rolle, hvordan denne har skaffet maskinen
 
Med fx. Skylifts så skal udlejeren stå for information om den model (gætter pga. arbejdsgiveren ikke har detaljekendskab) som daglig test, batteritjek, funktion osv., mens arbejdsgiveren er ansvarlig for, at jeg er egnet til at køre og har den rette uddannelse.
 
Jeg synes, vi slipper dette spørgsmål, indtil riftiraff har vendt tilbage med mere information. Det er såpass ufuldstændigt, at man ikke kan give et godt og korrekt svar.

Mvh

Stefan
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.