Begynder at blive træt af mit trappeprojekt. Og forstår, hvis I er trætte af mig. :)
Jeg har ledt som en galning, men finder ingen gevindskrue uden spids og uden hoved. Hvad hedder sådan en skrue? Finder "gevindstang", men alle dem er typisk 1 meter lange, og jeg vil ikke skulle skære dem til. Har brug for en, der er 5-6 cm, M10. Svært når jeg ikke ved, hvad sådan en skrue hedder. Har søgt på møtrikskrue uden hoved, gevindskrue osv osv. Men kommer kun til mærkelige sider med skruer i mærkelige dimensioner.

Ja! Tak skal du have Mazen! Præcis hvad jeg søger!
Lover at vende tilbage når alt er klart :D

• Synes
Mazen
  • Laddar…
Krilleman
Produkten kaldes også gevindstang. (y)

Senest redigeret:
  • Synes
Korvfru og 1 anden
  • Laddar…
Krilleman
Hvad skal du bruge gängpinnen til?

Jeg synes stadig, du skal kappe ned udstikket og reparere væggen, så du får rækværket, som du vil have det.

...eller pindskrue.

Ja, jeg tager en buefil og saver dem bare af. Det tager maks 5 minutter per skrue, og du vil gøre det ekstremt langsomt og uden anstrengelse. Ellers kan du sikkert udfordre den stærke i familien i en konkurrence, så behøver du maksimalt at save 4 af dem af. :)

• Synes
Korvfru
  • Laddar…
tommib
Eller se det som en mulighed for at investere i en Fein. Man kan også købe en billigere variant.

Eftersom den sidder så forbandet fast, undrer jeg mig over, om det virkelig er en skruvstift eller om det måske er gevindstang, som nogen har kemankret fast i væggen. Godt nok har den det der mistænkelige spor i enden, men nogen syntes måske, at den skulle sidde bedre. Hvis væggen er af letbeton, er det ikke umuligt, at nogen har brugt kemankre.

Frysespray og slugger.......klart. Meget effektivt, hvis du ikke har noget fornuftigt at save med.

Stemmer på et multiværktøj/ Fein. God til mange opgaver og fremtidige også.

En lille vinkelsliber med skæreskive og 5 sekunder senere er problemet løst!

• Synes
tobbbias
  • Laddar…
Jo tommib det er en skruestift. Lykkedes at få med mig en af dem, da jeg tog hylsen af med rørtangen. Jeg skal tænke en omgang mere over, hvordan jeg skal gøre. Nu når det gamle gelænder er væk, så vil jeg bruge nogle dage på at slibe og male trappen først.

Det her føles som en sådan situation, hvor det tager mere tid at overveje den optimale løsning, end hvad det tager at faktisk gøre arbejdet.
Frisk klinge i nedstrygeren og en sixpack i køleskabet, så er det snart klart. :)

• Synes
Korvfru
  • Laddar…
Støv til elendigheden med en forhammer. Giver den sig ikke, tager du en større forhammer. :cool:

Jeg forstår ikke, hvordan man løser det her med en buefil eller tigersav. Det bliver jo helt umuligt at komme tæt op mod væggen. Jeg ville have brugt en vinkelsliber eller multiværktøj.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.