Krilleman_215 jo det var det! Derfor er jeg så glad for jeg fik fjernet hylsan, så det blev en smal skrue tilbage bare, så kan jeg skrue fast et sådan her beslag, og få op gelænderet. :D (Jeg må bare håbe at beslaget er hul, så skruen kan gemmes derinde.
Vægmonteret metalbeslag til trapper med rund base og buet arm til støtte af en håndliste.

L
Den er det ikke hul i som bolten kan gå ind i tror jeg, så må man save og sætte den nye over.

Stort tillykke!

• Synes
Korvfru
  • Laddar…
Hmm.. hvis de beslag ikke er hule, må jeg gå til plan B, og håbe gevindene for den medfølgende stiftskrue er de samme som dem, der sidder i væggen. Skam den, der giver op! :) Save nægter jeg.
Nikkelbelagt håndlistebeslag fra specialbeslag.se, der viser en vægmonteret krog med en buet arm og monteringsplade med skruehuller.

Undre i øvrigt om rörtången bider på den udstikkende skrue. Skal teste det imorgen.

• Synes
Ljus
  • Laddar…
L
Bider nok godt og godt spjæt og træk ifølge alle regler, et hul bliver der, har du held kommer kun pinbolt ud, ellers et større hul, bare at slå i brug ikke spartel, glem ikke at fugte før, og lange skruer og plugs, det er siporex, min 70 mm ind for at det skal sidde godt, det er noget der bliver pres på som skal sidde der

• Synes
Korvfru
  • Laddar…
Ja, må fortsætte tråden. Rørtangen hjalp ikke til at fjerne den udstikkende skrue. Heller ikke to møtrikker låst mod hinanden hjalp til at få skruen ud af væggen. Fandt heller ikke nogen beslag med samme hul og gevind som skrue i væg. Lige meget, eftersom rørtangen ødelagde gevindene på den ene skruefan.

Nu er der kun tilbage at save skruen af, som stikker ud. Ved ikke, hvad jeg har brug for af værktøj til dette. Billede af skruen hernede. Det eneste jeg har derhjemme er en fukssvans, men det forstår jeg ikke er nok. Hvilket værktøj behøves, nogen der ved?

En udstikkende metal skrue i en væg med beskadiget gips omkring. Skruen har beskadigede gevind og er svær at fjerne.

Tigersav har nævntes tidligere i tråden. Ellers burde et løst nedstrygerblad fungere.

Buefil fungerer aldeles udmærket. Ønsker man at opgradere maskinparken yderligere ligger et multiværktøj nærmest til hands.

Fukssvansen klarer som du er inde på ikke jern. En nedstryger med metalblad er løsningen
Forslagsvis en stiletto som mangler selve buen, så du kan save så tæt på væggen som muligt.
Billedet viser en Jula produktbillede af en Kron Stiletto 210 sav med et langt, smalt blad og et sort ergonomisk håndtag.

Har man adgang til en bajonetsav er det selvfølgelig lettere.

Jeg foreslår også Stiletto. Har du ingen, så er det en billig investering.

Hvor grov er skruen?

Tak for alle svar! Indser desværre, at jeg ikke orker at save 7 stenhårde skruer af fra væggen, uanset værktøj. Jeg har fundet på en Plan C! Jeg vil bruge disse beslag, som skrues i med tre skruer, og hvor skruen, der sidder fast i væggen, kan skjules, fordi den er hul. Dog skal jeg anskaffe en noget kortere stift, da vægskruen støder imod efter et stykke tid. :)
Ulempen er, at jeg ikke kan have et afrundet gelænder, som jeg ønskede, men det bliver sådan en flad grebbøjle. Men bedre end før i det mindste..

Brunt vægbeslag med hul cylinder, monteringsplade med tre huller og justerbar skrueaksel.

Fleksibilitet er en meget god egenskab ved renovering! Vis resultatet senere!

• Synes
Korvfru
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.