Jeg prøver at finde pæne beslag til wire. Skal bygge en pergola, hvor jeg skal bruge wire som plantestøtte, men jeg kan ikke finde nogen pæne beslag til wiren. Har dog set beslag i byen (i hegn og lignende), men kan altså ikke finde dem i byggemarkederne!
Nogen der har tips til, hvor man skal kigge?
Det jeg leder efter, er noget der ligner en hylster, som wiren sidder fast i, og så skruer man hylsteret fast i et beslag på pergolarammen.

...og kaldes for vantskruv. ;)

• Synes
vasaloparn
  • Laddar…
Immobil sagde:
...og kaldes for vantskrue. ;)
Og findes flotte og billige på Biltema i rustfrit og forskellige størrelser, kig blandt bådtingene. De har nok det meste, du har brug for der, vi købte lignende ting hos dem til vores sejltag. Priserne er latterligt lave, hvis du sammenligner med bådforretninger, og ifølge ham, der syede vores sejltag (sejlmager i 20 år), lige så god kvalitet.

/FlitigaLisa

Ikke behøver du at presse wiren sammen! Brug noget, der hedder kaus, en metalting, som du lægger wiren rundt om, og en anden ting, der låser det hele. Du ser, hvordan vi har gjort med vores sejltag på billedet nedenfor. Kauserne købte vi hos Biltema, wire og den anden metalting (som jeg ikke ved, hvad den hedder) fandt vi i byggemarkedet.

/FlittigeLisa

• Kabel med kauser og metalbeslag fastgjort til en grå trævæg som en del af et segeltak.
Leif... sagde:
Men du ved, at møtrikkerne på turnbucklen skal strammes mod midterdelen for at låse den, så turnbucklen ikke løsner sig selv?
Selvfølgelig ved jeg det! Dette billede er fra, da vi monterede sejlet sidste sommer, og alt var ikke justeret endnu. Jeg havde ikke et andet billede, da vi i år har ombygget konstruktionen for hurtigt at kunne tage sejlet ned ved meget blæsevejr.

/FlitigaLisa

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.