Hej!
this is my first post here. Sorry to write in English but my Swedish is not great. These forums have really helped me as I come from a country where buildings are completely different. To my problem: I now live in a house built in the 1950s with (I think) a roof of "betongpannor". I don't know whether the roof has been replaced since then.

I dag gik jeg op for at rense noget mos og bemærkede nogle ødelagte tagsten. Jeg gik til k-rauta for at få nogle erstatningssten, men de havde kun disse moderne betongpannor, som har denne "lip" - jeg tror, termen på svensk er "falsade". Dem, jeg har på mit tag, er ofalsade. Jeg kiggede online for at se, om jeg kan finde denne type tagsten, men jeg kan ikke finde noget. Har nogen nogle tips?

tak!
Gianfranco

kulle
Hvis du tager et billede af taget og teglene, er det lettere at hjælpe

• Synes
gfs
  • Laddar…
Her er et par billeder. Tak for enhver hjælp. Ps føl dig fri til at skrive på svensk

Sort tagdækning med mos og snavs på en tagryg med baggrund af træer og blå himmel. Gammelt, slidt tag med mosvækst og synlige revner mellem tagpladerne.

Hvis du kigger på bagsiden, står der ofte, hvilket mærke det er på tagstenen. Antager, at der smides hundredvis af sådanne hver dag, så tjek med en tagdækker om de snart skal lægge et tag om med sådanne tagsten.

• Synes
gfs
  • Laddar…
T topmount sagde:
Hvis du kigger på bagsiden så står der ofte hvilket mærke det er på pannan. Antar at det smides hundretals sådan här varje dag så tjek med en taglægnings firma om de skal lægge om et tag med sådanne pannor snart.
Tak! No brand name on the back unfortunately but will definitely check with some companies.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.