Hej!
Bygger indvendige vægge med lecablokke og undrer mig over, hvad der er bedst at gøre over døre. Har talt med murere, der siger lecabjælke, men det ser ud til at være svært at få fat i. Dørene er 80 cm brede. Er der nogen, der har tips til, hvordan jeg kan gøre?
Bygger indvendige vægge med lecablokke og undrer mig over, hvad der er bedst at gøre over døre. Har talt med murere, der siger lecabjælke, men det ser ud til at være svært at få fat i. Dørene er 80 cm brede. Er der nogen, der har tips til, hvordan jeg kan gøre?
Øhh... https://www.beijerbygg.se/privat/sv...k-lattklinker/lecabalk-200x190x1490-005250627M mossanbo sagde:
Det går at gøre selv, save/hugge ud 2 lecablokke som et U, så derefter armering og beton deriM mossanbo sagde:
Er det nye indervægge i et eksisterende rum, eller vil væggene bære nogen vægt ovenfra? Hvis det er det første, så skal kun lecablokkene ovenfor døren bære sig selv, og så kan man nok gøre som håndværkere gjorde hos en slægtning; bare lave en midlertidig ramme i dørhullet og mure lecablokkene ovenfor døren som vanligt - de sidder da bare muret i hinanden. Derefter vil de også hvile på dørkarmen, men det er ingen større vægt i det tilfælde.
Kommer du til at fylde oppefra så bliver det et godt resultat, hvis du lægger en passende stor jernbjælke og bygger en form rundt om den for derefter at vibrere beton ned.
Gjort sådan selv både i kælderen og ved garagebyggeriet. Rigtigt udført bliver det stærkere end lecabjælker.
Gjort sådan selv både i kælderen og ved garagebyggeriet. Rigtigt udført bliver det stærkere end lecabjælker.
Klik her for at svare