Dit spørgsmål lyder som om det passer bedre under "Byggematerialer & byggeteknik". Hvad du har på væggene før selve badeværelsesbyggeriet spiller nok ikke så stor rolle.
Men sandsynligvis bygger man derefter badeværelset videre på samme måde som hvis du havde betonvægge. Blokkene kunne være en god idé med hensyn til fliser i det mindste, for at få en god væg, der tåler vægten.
Men sandsynligvis bygger man derefter badeværelset videre på samme måde som hvis du havde betonvægge. Blokkene kunne være en god idé med hensyn til fliser i det mindste, for at få en god væg, der tåler vægten.
jeg har pudset isoleca inden for fliserne i mine badeværelser. Meget enkelt at arbejde med, bare mure op, pudse og så er væggen klar til at begynde at fugtspærre og sætte fliser osv.
Så føles det jo godt, at der ikke er noget i væggen, der kan mugne. Det er jo bare sten og det der gule skum i midten.
Så føles det jo godt, at der ikke er noget i væggen, der kan mugne. Det er jo bare sten og det der gule skum i midten.
Jeg overvejer også at bruge Leca Isoblock, men jeg vil bruge dem til at mure en bærende ydervæg (skal ligge tagspær mod væggen + en limtræsbjælke). Nogle kommentarer ang. Leca isoblock som bærende ydervæg?
Hvor svært er det at mure/arbejde med disse blokke? Er det helt umuligt at mure selv (har ikke muret før)?
Hvor svært er det at mure/arbejde med disse blokke? Er det helt umuligt at mure selv (har ikke muret før)?
Man bygger hele huse med isoblock, så det er klart, at man kan bruge dem i bærende vægge.
Hvorvidt det vil blive svært eller ej, kan jeg ikke svare på, da jeg ikke kender dig. Min søster ville ikke klare det, men hun kan næppe skifte en pære heller
Hvorvidt det vil blive svært eller ej, kan jeg ikke svare på, da jeg ikke kender dig. Min søster ville ikke klare det, men hun kan næppe skifte en pære heller
jeg har som sagt isoleca i nederste plan og så en hel overetage på det. Isoleca tager last direkte ovenfra godt men er ikke særligt god til sidelast. Dvs grav det ikke ned men stil gerne noget ovenpå.
Så skal man sørge for at begge skaller på siden af sandwichkonstruktionen tager lige last. Jeg lagde en syll ovenpå.
Så skal man sørge for at begge skaller på siden af sandwichkonstruktionen tager lige last. Jeg lagde en syll ovenpå.
Ok, så kommer jeg nok til at bruge Isoblock.
men man behøver vel ikke pudsnet på nogen side eller?
Det bliver vel ikke en tyk puds på nogen side.
Jeg skal bræddeklæde ydersiden (for at det skal blive det samme som huset i øvrigt).
men man behøver vel ikke pudsnet på nogen side eller?
Det bliver vel ikke en tyk puds på nogen side.
Jeg skal bræddeklæde ydersiden (for at det skal blive det samme som huset i øvrigt).
Og læs ikke bare på, men bed nogen der kan det, regne det igennem for dig. Uarmeret Leca er håbløs, selv på relativt korte spændvidder. Bed om hjælp, ellers kan det blive besværligt, og med hjælp mener jeg ikke fyren i byggemarkedet, men en konstruktør.mycke_nu sagde:
Klik her for at svare