Hej!
Har ledt som en galning både her og på nettet uden held!
Er der nogen her, der har bygget med Webers nye Leca isoblock 2.0?
Har siddet og læst lidt rundt, og de virker jo næsten for gode til at være sande! 300mm blokkene har samme u-værdi som fx ytongs 400mm blokke. Desuden hjørneblokke, der eliminerer isoleringshuller.. Og indervægge med god lydreduktion allerede ved rigtig tynde vægge, så som jeg ser det, behøver man ikke have tykkere vægge end 95mm for at opnå godt indeklima.
Jeg er solgt, men desværre er prisen sikkert det manglende led!
Men som sagt, nogen der har erfaring med disse blokke?
Har ledt som en galning både her og på nettet uden held!
Er der nogen her, der har bygget med Webers nye Leca isoblock 2.0?
Har siddet og læst lidt rundt, og de virker jo næsten for gode til at være sande! 300mm blokkene har samme u-værdi som fx ytongs 400mm blokke. Desuden hjørneblokke, der eliminerer isoleringshuller.. Og indervægge med god lydreduktion allerede ved rigtig tynde vægge, så som jeg ser det, behøver man ikke have tykkere vægge end 95mm for at opnå godt indeklima.
Jeg er solgt, men desværre er prisen sikkert det manglende led!
Men som sagt, nogen der har erfaring med disse blokke?
Ser ud som Finjas exaktblock. Er selv i byggta kar til at bruge den type blokke.
Har fået exaktblocken demonstreret for mig på boligmesse, og de virker meget enkle at bygge med. Tænker at Lecas bliver tilsvarende.
Har fået exaktblocken demonstreret for mig på boligmesse, og de virker meget enkle at bygge med. Tænker at Lecas bliver tilsvarende.
Ja, finja har mere eller mindre samme metode
dog tror jeg aldrig, at deres isolering rører hinanden, uden der bliver lidt luft imellem? Plus at leca har bedre u-værdi!
Men det jeg især er fanget af er, at indervæggene er hule, hvilket burde kunne lette kabeltrækning betydeligt
Men det jeg især er fanget af er, at indervæggene er hule, hvilket burde kunne lette kabeltrækning betydeligt
Mine tanker går hen imod at bygge indervægge med træ- eller stålregler.
Er der nogen særlig grund til, hvorfor du vil bygge indervægge i sten?
Er der nogen særlig grund til, hvorfor du vil bygge indervægge i sten?
Renovatør
· Östergötland
· 76 indlæg
Fik I frem en pris på Leca blokkene?
Har ikke tjekket prisen. Forsøger stadig at finde nogen, som har bygget med dette, men det vsrksr ikke være helt let!
Synd synes jeg. Som jeg har nævnt, så virker fordelene til at være mange.
Ydervægge med 15mm puds på hver side har en U-værdi på 0.187, ingen af de andre producenter synes endda at være i nærheden af det i så "tynde" vægge. Det er da med deres 300mm blok. Tilsvarende Ytong er 365mm.
Indervægge af 95mm blok med 10mm puds på hver side har en lydreduktion på 43db. Sammenligner man med fx H+H, så skal man have deres 200mm's multiplade med puds på for at opnå samme resultat.
Men jeg vil fortsætte jagten.. Har jo god tid på mig
Synd synes jeg. Som jeg har nævnt, så virker fordelene til at være mange.
Ydervægge med 15mm puds på hver side har en U-værdi på 0.187, ingen af de andre producenter synes endda at være i nærheden af det i så "tynde" vægge. Det er da med deres 300mm blok. Tilsvarende Ytong er 365mm.
Indervægge af 95mm blok med 10mm puds på hver side har en lydreduktion på 43db. Sammenligner man med fx H+H, så skal man have deres 200mm's multiplade med puds på for at opnå samme resultat.
Men jeg vil fortsætte jagten.. Har jo god tid på mig
Jarslgård, hvordan gik det? Kørte du Weber?
Træ er jo nemmere trods alt!
Jeg kan helt ærligt sige, at jeg ikke kan huskeJ jonte0 sagde:
Tankerne der går nu, hvis vi kommer til at bygge, er snarere et fuldmuret hus, dvs både bagmur og skalmur i tegl
Klik her for at svare