Hej! Sprække i betongvæg over døråbning i bryggers, der løber diagonalt op til loftet. Væggen er planlagt til reparation under renovering.

Jeg har en større revne i væggen i bryggerset/vaskerummet i mit rækkehus, som jeg er i gang med at totalrenovere. Næst på tur til at blive renoveret/fornyet er vaskerummet, som skal blive et kombineret fotolaboratorium. Ifølge foreningen er det beboerens ansvar at udbedre revnen. Tilsyneladende meget almindeligt, at disse revner opstår (?). Væggen er en betonvæg, og det er, som ses på billedet, over døråbningen, og den går diagonalt hele vejen op til loftet.

Jeg fik rådet at bruge elastisk spartelmasse og net til at udbedre revnen. Hvad menes der? Elastisk spartelmasse, er det almindelig latexfugemasse? Eller noget "specialspartel" (får forskellige resultater, når jeg googler)? og "net" er det spartelremsor eller lignende?

Min tanke er at reparere revnen, derefter rette resten af væggene op og så male.

Taknemmelig for tips om, hvordan jeg skal/kan gå videre.

• Synes
Noseone og 1 anden
  • Laddar…
  • Synes
TheProfile og 1 anden
  • Laddar…
Det er ikke normalt, at en betonvæg revner så meget, det tyder næsten på et grundlægningsproblem.

• Synes
unglue
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.