Hallo alle bygningskyndige!
Jeg skal renovere nogle rum. Overvejer om man skal benytte lejligheden til at få nye vægplader, når man alligevel skal tapetsere. Jeg vil nemlig gerne have krydsfiner under gips... for at stabilisere og slippe for at bruge plugs hver gang en hylde skal op... men jeg vil ikke rive hele vægge ned, men tage nogle rum ad gangen.
Har i dag enkelgips.
Men... indervæggene har stålregler, og hvis jeg begynder at rive de gamle gipsplader ned, så går stålreglerne jo i stykker?!? Og det indebærer, at jeg skal rive hele væggen ned og sætte nye regler op, og så ender det med, at jeg skal gøre 4 rum om, i stedet for de to, der var tænkt...
Eller skal jeg smide krydsfiner på de eksisterende gipsplader og så endnu en gips udenpå dem?
Taknemmelig for et smidigt, omkostningseffektivt svar ;)

Lete efter skruerne med magnet. Det burde gå trods plåtreglar. Derefter en morakniv som du skærer ud lidt så du får frem skruen. Så er det bare at skrue pladen løs. Går ret hurtigt når man begynder at se hvilken afstand de satte skruerne på.

T tgr_se sagde:
Leder efter skruerne med magnet. Det burde gå trods pladedele. Så en morakniv som du skærer ud lidt, så du får frem skruen. Så er det bare at skrue pladen af. Går ret hurtigt, når man begynder at se, hvilken afstand de satte skruerne på.
Testede med magnet, og det ser ud til at virke... men hvilken tid det vil tage
Men men... vil man have det som man vildan, måske er det sådan, man må gøre

Første fundet! Tak for tip... må blive en hel dag at lede efter skruer!
Den første sad jo meget belejligt... stakkels abe! (Ungernes værelse)

• En tegning af en glad abe på en væg med en skrue gennem maven.
Jeg gjorde sådan, da jeg trak ned gipspladerne i vores gamle køkken. Tog faktisk ikke så lang tid. Efter nogle skruer begynder man at få en fornemmelse af, hvor langt afstand skruerne sidder.

• Synes
Svedlund
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.