Letbetonblok som er bristet og faldet løs. Har skrabet og slået alt løst væk rundt om. Det er som dybest ~5cm. Hvad bør jeg bruge til at fylde det ud? Hvordan går jeg nemmest frem? Har kun støbt med almindeligt C-mørtel før, når jeg støbte nyt rundt om røgrøret.
så mine kundskaber er ikke så gode inden for lige dette.
Er det et tørt og fint rum, så fungerer gipsmørtel godt.
Er der risiko for fugt, ville jeg have brugt tyndfugemørtel, f.eks. http://www.bauhaus.se/tunnfogsbruk-20kg-sack.html. Det går fint at påføre selv i meget tynde lag (ser ud til at være ret tyndt puds som du har). Hvis man bruger bare lidt mere vand end hvad der står på posen er det meget let at arbejde med.
Letbeton kræver lavalkaliske mørtler, så man plejer at undgå de almindelige cementmørtler.
Er 2 forskellige rum, det ene er et fyrkedelrum, som er tørt og varmt. Det andet er et vaskerum, dog med affugter som kører konstant. Hvor tykt tør man bygge?;
Strukturen tyder på, at det er cementblokke, og normalt murer man ikke lättbetongblock med cementfuger og i den tykkelse?
Er det en ydervæg?
Er det kælder?
Ja, ved ikke hvad du mener med "armeringstång". Fremgår ikke klart på billederne heller.
Normalt er hverken blokke i betonhålsten eller lättbetongblock armerede. Armeringen plejer man at lægge i fugen på ca hvert 4:e skift.
Det ser ud til, at du har fugtproblemer et eller andet sted fra. Dette må afhjælpes først, ellers vender problemet tilbage, og en nypudset væg bliver ikke langvarig.