Er der nogen, der ved, hvordan man skal gøre, når man skal aflæsse skydedøre, der leveres i ét stykke med mål 3m x 2m?
 
Gaffeltruck, der løfter godset fra siden af lastbilen.
 
Hvis de lastes af fra siden er det vel nemmest at bruge en truck eller traktor med pallegafler og løfte dem ned.
Det kan være godt med lidt længere gafler som når ind mere end 120cm men det er ikke et krav.;)
Held og lykke..og kør forsigtigt hvis underlaget er ujævnt.:)
 
Jeg skal losse af på min villagrund og er usikker på, om en gaffeltruck kan få plads, men har adgang til 4-5 stærke personer
Er det bare dumt? Eller kan det gå?
 
Hvad vejer dørene, og er der gode "håndtag", er vel det, der afgør, hvor mange stærke der behøves.

Protte
 
T
Som forrige indlæg skriver, er vægten og hvordan det er emballeret afgørende for, hvordan det skal håndteres - men også hvem der skal løfte.

En håndværker, der arbejder med kroppen og er vant til at løfte/har styrken, klarer betydeligt mere end en "kontorrotte" (selvom "rotten" går i fitness). Hvor stærke er stærke personer, og på hvilken måde?

Du kan nok regne med, at 50-70 kg per person er rimeligt for en "arbejdsnarkoman" at håndtere, men 30-50 kg er tungt nok for den, der arbejder på kontor til daglig. Den entreprenør, jeg skal hyre til en større tilbygning, regner med ca. 50 kg/mand, når de skal løfte større ting, og det ikke er muligt at komme til med kran eller gaffeltruck. Han mener, at der er en margin, så ikke alle kan løfte max i alle situationer.

På plan grund og med en simpel form på det, der skal løftes, går det lettere end løft i trapper/på stiger og med vanskelige former/dårligt med grebsmuligheder.
 
Ulempen ved at løfte af manuelt er, at lastbilen er høj, og man skal løfte i en dum vinkel med armene i hovedhøjde. Det kan måske lade sig gøre at trække det meste af godset fra ladet og løfte, men hvis man misser noget, så ryger det i jorden.:confused:
 
harry73
kan man montere en säckkärra under den med hjælp af lidt reb eller spændebånd, behøver man kun løfte halvdelen af vægten
 
harry73
I det optimale tilfælde, hvor der er masser af plads på lastbilen, tror jeg, at man kan aflæse den med to personer. Har man så en sækkevogn under den, går det også at rulle den væk over godt underlag. Og er man lidt praktisk, finder man også anvendelse for en eller to trillebøre.
Held og lykke.
 
Hemmakatten
Hvad er en sækkevogn? Har aldrig hørt om det og er nysgerrig.
 
Google "sækkevogn" og kig på billeder. Har mange andre navne, bagagevogn, pirra m.fl.

Det, jeg kalder SÆKKEvogn, er ikke på billedet, men håndtering af sække findes næsten ikke længere.

Protte
 
Går det ikke at dele på lasten? Altså løfte dørene ud af skinnerne eller sådan?

Selvom det er solide døre, burde I 4-5 venner kunne løfte det.

Mange tømrere, der bygger huse, skal bære varmekedler på 250 kg ind med 2 - 3 personer. :o
 
Hemmakatten
@harry73 og prototypen
Aah, en pirra! En sån har vi selvfølgelig. Uundværlig til lidt af hvert.
 
  • Synes
fremax
  • Laddar…
Det får jo selvfølgelig løses med forskellige eksperimentelle konstruktioner. Desværre er min erfaring, at når lastbilchauffører kommer med gods, skal man aflæsse hurtigt som bare pokker, for de skal videre til næste sted.
De vil nok ikke have, at man bøvler med forskellige løsninger.
Det bedste er nok at forsøge at leje nogen med en lastmaskine med gafler eller lignende, så det går hurtigt og glat at aflæsse.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.