Jeg har en ødelagt ~3x7 tommer bjælke i mit dæk. Da 3 tommer ikke er tilgængelig nu, tænkte jeg at sammenføje, da jeg har samme dimension, men i kort længde. Laskning virkede som det gældende, så jeg kiggede på Träguidens fine eksempel. Men, hvad skal jeg bruge til søm (eller skruer)? Ankersøm anbefales til spikplade, men de synes kun at være tilgængelige i små/korte dimensioner. Almindelig "Trådspik" fås i +150mm længder, er det godt nok? En sådan kasse koster ~300:-, og jeg har brug for ~16 stk (man sømmer vel kun fra én retning?) Så jeg blev lidt nærig og overvejede, om man kan købe skruer enkeltvis (hos fx Bauhaus) i stedet, men hvad skal man så vælge? Derefter anbefales det også at lime. PU-lim koster ~250:- for en hel flaske, PL-400 er billigere. Nu begynder man at komme op på flere penge end at købe en (eller double?) helt ny 45*170mm (~120:-/stk) alternativt limtræsbjælke. Valget at sammenføje var oprindeligt for at undgå at købe nyt, når jeg alligevel har træmaterialet, hvilket måske var en fejltænkning. Hvordan skal jeg gøre, jeg vil jo ikke forringe konstruktionen, snarere tværtimod. Bruge dobbelt søm/limede 45*170? Sådan en søm har jeg jo, og sådan en bruges, hvilket 150mm ikke gør.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.