Vi skal snart til at bygge en skrånende villa og overvejer nu, hvordan vi skal bygge kælderetagen.
Vi vil gøre så meget som muligt selv, og her er de alternativer, vi har: Mur Leca blokke (som vi bygger op med en ekstra væg med isolering indenfor), Thermo Kub (med plader indenfor) eller Lammi Husblok (kun spartling/pudsning).
Vi hælder mod Lammi husblok, fordi vi så får en "fast/hård" indervæg og ydervæg, der kun behøver at blive spartlet eller pudset.
Samt at slutomkostningen bliver omtrent den samme.
Forskellen mellem Thermokub og Lammi i isolering er 0,16 W/m²C og 0,25 W/m²k, men på den anden side bliver Lammi sandsynligvis mere robust og kræver mindre arbejde.
Jeg vil gerne have nogle meninger, og hvis nogen har bygget med nogle af disse metoder, tager jeg gerne imod lidt erfaringer derfra også.
M.v.h.
Rickard
Thermo Kub
http://www.thermokub.com/sv/vadarkub.htm
Lammi Husblock
http://www.solcon.se/produkter/husblockspec.html