Vi skal bygge en træterrasse, og jeg skal beregne, hvor stor den skal blive. Vi vil have så lidt spild som muligt og tænkte at bruge de færdige længder, men jeg kan ikke finde ud af, hvor lange de er, kun løbende meterpris. Er der nogen, der ved, hvilke længder bjælker og terrassebrædder findes i?
Samme længder som almindelig træ, dvs mellem 3 meter og 5,4 meter med 3dm trin.CaCC sagde:
Men hvad forhandleren tilfældigvis har hjemme, er jo en helt anden sag.
Men hvis du skal købe meget, så plejer det at gå godt at bestille den præcise længde, du ønsker, og have træet hjemme ugen efter typisk. Den service bør alle fornuftige trælasthandlere kunne tilbyde. Men selvfølgelig ikke, hvis man kun vil have 10 brædder.
Tænk også på, at en hel del af brædderne sikkert er lidt slidte i enderne, så du ikke optimerer for snævert. Trykimprægneret træ er af den dårligst mulige trævarekvalitet, det er nødvendigt for, at væskerne kan trænge godt ind, det betyder flere slidte brædder.
Senest redigeret:
Tak så meget for svarene. Tanken er, at vi skal købe standardlængder. Jeg har lige tegnet selve terrassen op, og der bliver minimalt med spild. Jeg kommer kun til at skulle skære 10-20 cm af per planke eller regel. Så jeg føler mig tilfreds. Sandsynligvis vil vi bestille tømmer på forhånd, så vi får det, vi ønsker. Det bliver jo et par meter
)
Klik her for at svare