Hej, hvis man skulle købe en færdigkappet stamme og samle selv, hvor lange søm bør man da bruge, og hvilken type søm?

Tak på forhånd

Hvis du har kompressor og sømpistol plejer maksimal sømlængde at være 90mm, håndsømmer du kan du bruge almindelige 4 og 5 tommer galvaniseret trådsøm.

F fribygg sagde:
Hvis du har kompressor og sømpistol plejer max sømlængde at være 90mm, håndsømmel kan du bruge almindelige 4 og 5 tommers galvaniserede trådsøm.
Har sømpistol der klarer 90mm, men overvejer om det er for spinkelt til konstruktion måske?

P
Det er den rigtige længde..

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
N Nygge72 sagde:
Har spikpistol som klarar 90mm, men funderar om det är för klent för stomme möjligen?
Knapt, det er jo normal spiklængde på stompistoler.

F fribygg sagde:
Næppe, det er jo normal søm længde på stompickor
Ja jeg ved, men havde for mig læst et sted at en søm skal gå 2/3 dele af sin længde ned i fæstende materiale, men halvdelen måske er nok :) Bliver jo ikke de eneste søm/skruer der holder sammen huset :)

N Nygge72 sagde:
Ja jeg ved, men havde for mig læst et sted, at en søm skal gå 2/3 dele af sin længde ned i fastgørelsesmaterialet, men halvdelen måske er nok :) Det bliver jo ikke de eneste søm/skruer der holder sammen på huset :)
Det passer godt med galvaniseret trådsøm, og i hammeren til sømpistolen har du jo søm med lim og klarer dig præcis som husfabrikanterne med 90mm.

F fribygg sagde:
Det passer godt på galvadtrådspir og hammeren til spikpistolen har du jo spik med lim og klarer dig præcis som husfabrikanterne med 90mm.
Spik med lim? Nu må du oplyse en uvidende :)

N Nygge72 sagde:
Søm med lim? Nu må du oplyse en uvidende :)
Brug galvaniseret trådsøm og hammer i stedet, hvis du ikke kan bruge din sømpistol med de søm, der findes på markedet.

N Nygge72 sagde:
Spiker med lim? Nu må du oplyse en uvidende :)
Det er en slags smeltelim på spiken, så den både limes og spigres fast i brættet. Skyd i en spiker og prøv at trække den ud, næsten håbløst

• Elsker
Nygge72
  • Laddar…
D
Så lærte man, hvorfor det sidder så innihelvete nogle gange.

• Synes
nino
  • Laddar…
D Drburr sagde:
Så lærte man, hvorfor det sidder så innihelvete nogle gange.
Præcis min tanke :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.