30 mm skrue er tilstrækkeligt. Der er ingen grund til at have længere. Hvis der skulle være høj belastning i pladen, er det alligevel pladen, der revner, før skruen trækkes ud.
Jeg skruer kanterne først, så pladen sidder oppe, derefter "fylder jeg på". En tiendels mm her eller der spiller ingen rolle, det skal alligevel spartles.
Jeg skruer kanterne først, så pladen sidder oppe, derefter "fylder jeg på". En tiendels mm her eller der spiller ingen rolle, det skal alligevel spartles.
Jeg strammer nogle skruer i midten først, så ved jeg, at pladen virkelig sidder fast mod reglen dér. Risikoen er ellers, at der bliver en lille bule på midten, men hvis man starter i midten, så "glatter" man pladen ud mod kanterne. (Præcis som når man skal sætte et klistermærke uden at få luftbobler).
Enig med btgarb ovenfor.
Det primære er, at du ikke skruer siderne først og derefter på midten. Der er altid en lille risiko for, at pladerne er lidt bøjede, og for at minimere risikoen skal man skrue fra midten og ud, alternativt fra den ene side til den anden.
Skruelængden skal være pladen + ca. 20 mm for træregel og + ca. 10 mm for stål.
Det primære er, at du ikke skruer siderne først og derefter på midten. Der er altid en lille risiko for, at pladerne er lidt bøjede, og for at minimere risikoen skal man skrue fra midten og ud, alternativt fra den ene side til den anden.
Skruelængden skal være pladen + ca. 20 mm for træregel og + ca. 10 mm for stål.
Klik her for at svare