Vi har en altan som er bygget ovenpå vores kælder (sidder sammen med husets almindelige kælder). Kælderen har murede vægge og støbt dæk. Ved kraftige regnvejr slår vandet ind på gulvet og lækker gennem en skade i det pudsede gulv. Skaden er i kanten ovenover ydervæggen, og man kan se mursten under pudsen/betonen.
Jeg tænkte på at reparere skaden i gulvet, men skal man påføre nogen form for tætningslag, efter at have renset skaden? Er der nogen, der kan anbefale, hvad man skal bruge til at reparere skaden med?
Jeg tænkte på at reparere skaden i gulvet, men skal man påføre nogen form for tætningslag, efter at have renset skaden? Er der nogen, der kan anbefale, hvad man skal bruge til at reparere skaden med?
Forstår ikke hvad du mener, har du lækage ind gennem altanens gulv ind i kælderen?
Hvis du har det, så skal du forsigtigt banke løs puds væk og reparere med ny puds, derefter ville jeg male soklen og altanen med produkt som er diffusionsåben silikatfarve.
Hvis du har det, så skal du forsigtigt banke løs puds væk og reparere med ny puds, derefter ville jeg male soklen og altanen med produkt som er diffusionsåben silikatfarve.
Kælderen er forlænget udenfor huset og "taget" (støbt) på den del af kælderen danner altså gulv for vores terrasse. På den korte side har en del af gulvet løsnet sig (formodentlig frostsprængning) ca. 10 centimeter ind fra kanten. Under skaden kan jeg se, at væggen er lavet af tegl, mens gulvet er støbt. Det ser ud som om man har "toppen" gulvet med en slags puds/sparkel, og det er dette, der har løsnet sig som en kage på ca. 10*40 og 1-2 cm dybt.
Når det regner og blæser fra vest, slår vandet ind under terrassens tag, og så lækker det ind i kælderen. Når jeg nu skal reparere det, spekulerer jeg på, hvordan og med hvad jeg skal bruge for at undgå, at det samme problem opstår igen.
Huset er bygget i 1956, så konstruktionen fungerer, hvis jeg bare får det tæt igen.
Når det regner og blæser fra vest, slår vandet ind under terrassens tag, og så lækker det ind i kælderen. Når jeg nu skal reparere det, spekulerer jeg på, hvordan og med hvad jeg skal bruge for at undgå, at det samme problem opstår igen.
Huset er bygget i 1956, så konstruktionen fungerer, hvis jeg bare får det tæt igen.
hej har også et hus bygget fra -56 med støbt altsn revnede langsider længere op frostspringninger også lækage af vand til kælderforråd nedenunder. hvordan gik det for dig? fået styr på dette eller har du noget forslag da jeg står med samme udfordring. 
Klik her for at svare