Jeg er flyttet ind i en lejlighed bygget i '98 med et modbydeligt plastgulv i køkkenet. I ved, de der der ser grimme og plettede ud, uanset om de faktisk er plettede eller ej. (Jeg tror også, at det forstyrrer hormonerne, for min kone er altid sur på det)
Nå, det er et tyndt gulv, sidder på beton.
Jeg vil lægge klinker i køkkenet, da gulvet er fast, kan jeg lægge klinker ovenpå? Hvor lang tid tager selve arbejdet + tørretiden, hvis man gør det? Nogen sagde, at det tager 2 uger for fixet at fæstne til gulvet, før man kan gå på det, er det rigtigt?

Det er et almindeligt standardkøkken, der er en opvaskemaskine, men ingen vandforsyning til køleskab eller gulvvarme eller sådan noget.

Taknemmelig for svar/tips

Skulle ikke lagt på måtte da den kan have forkerte egenskaber, hvis du ikke ved, at den er godkendt til klinker.
Man kan regne med et par dage for tørretid, inden man går på gulvet.

K KriZomb sagde:
Jeg er flyttet ind i en lejlighed bygget i -98 med en grim plastgulv i køkkenet. I ved, de der som ser grimme og plettede ud, uanset om de er plettede eller ej. (Tror det er hormonforstyrrende også, for fruen er altid sur på det)
Nå, det er en tynd måtte, sidder på beton.
Jeg vil lægge klinker i køkkenet, eftersom måtten er fast, kan jeg lægge klinker ovenpå? Hvor lang tid tager selve arbejdet + tørretid, hvis man gør det sådan? Nogen sagde, at det tager 2 uger for fixet at fæste i måtten, før man kan gå på gulvet, er det sådan?

Det er et almindeligt standardkøkken, der er en opvaskemaskine, men ingen vandtrækning til køleskab eller gulvvarme eller sådan noget.

Taknemmelig for svar/tips
Hvis klinkerne kan fæste på måtten, så burde det fungere. Det bliver ikke tættere end det er nu (måtte vs måtte + klinker). Måtten kan jo endda fungere som en form for fugtbeskyttelse for lækage over klinkerne. Om det er godkendt eller ej spiller vel ingen rolle, da det ikke er et vådrum (med dets regler).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.