13,906 læst ·
19 svar
14k læst
19 svar
Lægge isolering direkte på betonggulv?
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Hvornår er huset bygget? Har du nogen tegning? Jeg synes pladen ser for tør ud til at være uisoleret.
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Drænering er ikke et afgørende spørgsmål i denne sammenhæng. Hvis jorden er af drænerende type, er det ikke nødvendigt med drænrør. Fugt i grundplader er næsten altid en følge af fraværet af isolering nedenunder. Så kondenserer vanddamp fra varm indeluft i pladen. Jeg synes, meget taler for, at pladen er isoleret. I så fald kan du lægge isolering direkte på betonen. Allerbedst ville det være med en tegning, der kan bekræfte dette.
Okay tak for svaret, skal måske finde en tegning. Da jeg rev det op, så jeg intet bemærkelsesværdigt, men tærsklen til altandøren havde suget fugt, hvilket var grunden til, at jeg åbnede gulvet.J justusandersson sagde:Dræning er ingen afgørende faktor i denne sammenhæng. Hvis jorden er af drænerende type, er det ikke nødvendigt med drænrør. Fugt i grundplader er næsten altid et resultat af manglende isolering nedenunder. Så kondenserer vanddamp fra varm indeluft i pladen. Jeg mener meget taler for, at pladen er isoleret. I så fald kan du lægge isolering direkte på betonen. Det bedste ville være med en tegning, der kan bekræfte dette.
Medlem
· Västernorrland
· 11 695 indlæg
Var der noget galt med løsulden, der lå der da? Hvis det er tørt og fint, så er det jo bare at fortsætte med det samme koncept og måske bare tætne lidt mere ude ved væggene og supplere med mere tilsvarende.
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Lägga furugolv och spånisolering
Fritidshus -
Lägga laminat direkt ovanpå befintlig linoleum eller inte?
Golv -
Kallras i taket med gammal spån isolering, lägga vanlig isolering direkt på?
Isolering -
Kan jag lägga isolering innanför direkt på plåttaket och sedan byggplast, och råspont för kondensen
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Kan man lägga isolering direkt mot eternit?
Frågor och svar om renovering