Vi har i dag en carport, der er asfalteret, og overvejer at udvide parkeringsområdet foran, så der er plads til 2 biler ved siden af hinanden. Vi har 2 forskellige løsninger, vi overvejer. 1. At asfaltere ved siden af den eksisterende asfalt 2. At lægge belægningssten ved siden af den eksisterende asfalt

Alternativ 1 er noget billigere, mens alternativ 2 er noget pænere. Men jeg overvejer, om belægningssten over tid holder lige så godt som asfalt? Er der en risiko for, at den synker ned, når der står og kører biler på? Belægningsstenen, vi i så fald bruger, er denne http://www.steriks.se/sv/Produktsortiment/Markbelaggning/Marksten/Munksten/ Årsagen til, at vi vælger netop den sten, er, at vi har den andre steder i haven.

Derefter overvejer jeg også, hvor meget man skal udvide, for at en bil kan få plads. Vi vil jo kunne parkere bilen uden problemer, men samtidig tage så lidt som muligt af resten af grunden i areal. Jeg læste, at en større bil (som en V70 er 1,80 bred) og en mindre bil (som en Toyota Aygo) er 1,60 bred. Er 2 m i bredden nok?

Hvad tænker I om ovenstående spørgsmål og hvad der kan være bedst?

Bilerne skal ikke kun have plads, du skal åbne dørene og stige ind/ud, laste ind/ud også selv når der står 2 biler der, så som jeg ser det, er 2 m per bil ikke nok, mindst 3 m per bil ville jeg gøre, hvis jeg havde plads.

Men jeg har ikke plads :( vores parkering er i længden, så bilerne står på række, derimod har vi valgt at asfaltere parkeringsområdet både der og foran garagen. Ifølge vores "jordfolk", som skal ordne både stensætning og asfaltering, holder asfalt bedre, sten synker mere over tid. Men det er også mere praktisk for eksempel ved snerydning, at der ikke er en masse samlinger og kanter, for uanset hvor godt man gør arbejdet, vil nogle sten variere lidt i højden.

Men det ser bestemt flottere ud med belægningssten end asfalt, vi valgte dog at være lidt praktiske :)

Jan-Å sagde:
Bilene skal ikke bare kunne være der, du skal kunne åbne dørene og gå ind/ud, læsse ind/ud også selv når der står 2 biler der, sådan som jeg ser det, er 2 m pr. bil ikke nok, mindst 3 m pr. bil ville jeg gøre, hvis jeg havde plads.

Men jeg har ikke plads :( vores parkering er på langs, så bilerne står på række, dog har vi valgt at asfaltere parkeringsarealet både der og foran garagen. Ifølge vores "markfolk" som skal lave både stenlægning og asfaltering, holder asfalt bedre, sten synker mere over tid. Men det er også mere praktisk ved fx snerydning, at der ikke er en masse samlinger og kanter, for uanset hvor godt man gør arbejdet, så vil nogle sten diferere lidt i højde.

Men det er da flottere med belægningssten end asfalt, vi valgte dog at være lidt praktiske. :)
Hej! Jeg var vist ikke tilstrækkelig tydelig.
Det asfalterede areal, der findes der i dag, er 3,6 meter bredt. Hvis jeg udvider yderligere 2 meter, bliver det således 5,6 meter bredt totalt.
Spørgsmålet er, hvor godt 2 biler kan være på det areal?

God pointe med snefjernelse der, det har jeg ikke tænkt på.
Men samtidig så er stenen jo utrolig meget flottere ;)

Synspunkter, kan man let parkere 2 biler på 5,6 meter i bredde?

Plads får de jo, men jeg synes som sagt, at det kræves mindst 3 m pr. bil, hvis man har plads. Men stil de aktuelle biler ved siden af hinanden og tjek.
Det afhænger jo lidt af, hvad det er for biler, man stiller der også, mine beregninger og tanker tager udgangspunkt i, at VW Passat er det absolut mindste, der kommer til at stå der.
Men kører man i Mazda 121 lr Nissan Micra og sådan, kan man vel trække et par meter fra uden problemer.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.