Hej forumvenner,

Jeg er på jagt efter kvarts- eller trekantliste i rustfrit stål eller eventuelt aluminium. Er der nogen, der kan bekræfte eller afkræfte, at det findes? (Jeg er ikke begyndt at ringe rundt til profillistproducenter osv. endnu, men har ikke fundet noget ved en hurtig søgning.)

Tag et kig på Tibnor.se, de har det meste, og finder du ikke det, du vil have på hjemmesiden, er deres sælgere hjælpsomme og venlige.
Et andet alternativ, om end dyrere, er jo at have et mekanisk værksted til at fræse en profil efter smag.

Held og lykke!
/Rnnie

Tak for tipset! Jeg vil kigge rundt på hjemmesiden og ringe dem i morgen, hvis vi ikke finder det, vi skal bruge.
Har du for resten nogen anelse om, hvad det koster at fræse til en profil. Er det "værd at gøre det", hvis man kun skal have en mindre mængde/længde. Altså, er det bare dyrt eller fuldstændigt urimeligt dyrt?;)

Tak!
/Eva

Hvad skal du bruge den til? For der findes jo lignende kvartslister i aluminium, som man sætter i yderhjørner, når man sætter keramik på væg. De har ganske vist en del, der skal ligge under fliserne, men den kan sikkert skæres væk.

Det kunne måske være værd at kigge på! Har ikke tænkt på, at man kan modificere sådanne lister. Vi skal have listen ved overgangen mellem mosaikvæg/bordplade (Væggen var lidt skæv, så der er blevet en sprække, som vi troede ville ordne sig i forbindelse med mosaiksætningen. Der er dog stadig en sprække, som er for stor til, at en silikonestreng kan være tilstrækkelig til at gøre det hele pænt, derfor tænkte vi at sætte liste. Eftersom køkkenet har stållister som "håndtag" i underkanten på låger/skuffer, tænkte vi at følge det tema. trælist findes som sidste udvej.)

Så tror jeg absolut, at I ville kunne modificere en jollylist i metall og lime den fast med silikon.

Tak! Så ved vi, at vi har et godt alternativ, hvis vi ikke finder en "färdig lösning":)

jon_h sagde:
Då tror jag absolut att ni skulle kunna modifiera en jollylist i metall och limma dit den med silikon.
Det lyder begavet, synes jeg, ville jeg selv have satset på.
MVH/
Ronnie

Med den udsatte placering er det passende, hvis aluprofilen er eloxeret. Den vil ellers blive grim, plettet og mat.

Tak for alle tips! Jeg ved bedre og bedre, hvad vi skal lede efter/tænke på:)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.