Er der nogen, der med sikkerhed kan udtale sig om forskellen i kvalitet på materialer? Er cheapys/byggmax materialer dårligere end f.eks. beijer eller de andre store?

Sidder og fantaserer om en udbygning og beregner, men hvis kvaliteten er dårligere, vil man jo hellere betale mere for gode materialer...

Nogen der har en opfattelse?

Kort svar men jeg nægter oftest at bruge tømmer og gips fra diverse lavpriskæder

/Kent

Der findes mange forskellige kvalitetsniveauer og "sorteringer" på byggematerialer. Hvis man vil have virkelig godt tømmer billigt, køber man det direkte fra savværket, hvor alle byggemarkeder handler deres varer. Det skader heller ikke at sætte sig ind i, hvad kernevedets placering i regler/planker/brædder gør af forskelle samt hvad forskellige træsorter er egnede til. Skal man købe plademateriale osv. må man sætte sig ind i de materialestandarder, der findes eller gå og tyvkigge/spørge på de dyre "fagsteder" og se, om man finder samme standard på de billige steder. Lidt bedragerisk adfærd måske, men det er den kloge som sparer penge. De billige steder kan sikkert fortælle, hvad det er for sortering, og hvorfor de er billige, hvis de er ærlige og ikke udelukkende uddannede som kassemedarbejdere.

Noget der har fået mig til at betale mere ved at handle træ hos eksempelvis Beijer er, at jeg slipper for at tage, rode og igen tage i et spil plockepinn med mere eller mindre dårligt træ for at finde det gode. Jeg handlede isolering, gips og en masse andet hos Bauhaus i Norrköping for et stykke tid siden. Skulle tage en hel del 45x45 men gav ret hurtigt op. Dels var der ikke ryddet op efter at folk havde været der og lagt træet hulter til bulter, og dels tog det en evighed at få sammen 10 regler der var nogenlunde. Meget var skævt og havde store udspring, sprækker eller var stort set splintved med bark. Det der fik mig til helt at give op var, da jeg kom til en pakke regler som jeg mente var fornuftig, og ingen havde rørte ved, men som viste sig at være gennemblød. Sparede en del penge på isolering og gips men betalte gladeligt dette for at Beijer i Västervik skulle levere ordentligt træ frem til broen.

Skal du bygge meget på kort tid, anbefaler jeg at bestille det hele fra en velrenommeret leverandør.

Du kan absolut finde de samme ting hos byggmax som hos fx beijer.

Mit første byggeri håndterede jeg hos byggmax og kørte det hele hjem på en trailer (ved ikke hvor mange uger jeg brugte på at samle og transportere)
Mit andet byggeri regnede jeg som sytten på og bestilte alt hjem fra beijer i tre omgange. Stor fordel med lastbil med lang kran, der placerede stakkerne præcis hvor man vil have dem. Det der var forkert, kom de og hentede og sendte nyt uden bøvl.

Prisen, hvis du køber lidt volumen, blev stort set det samme hos beijer som hos byggmax, cirka 5 % mere.
Plade, søm, skruer, beslag, plyfa har jeg dog købt hos byggmax.

Har du tæt på www.optimera.se er de klart interessante, købte mine teglsten, tagtrin til rigtig god pris. Havde de ligget tættere, havde jeg måske købt alt der, men jeg vil gerne kunne køre forbi på vejen hjem fra arbejde.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.