Kan man lægge tagsten på taget, når væggene kun er reglade, ingen plader på indersiden eller panel på ydersiden. Jeg har spændt rustfri stålplade i kryds på begge sider, hvor spær ligger an. Da jeg har to børn, og jeg og manden arbejder uregelmæssigt og om hverandre, så ville jeg gerne lægge på tagstenene, så snart lejlighed byder sig. Vil væggene falde sammen som et korthus af 1500 kg tryk? 900 tagsten.

Mvh

Skarpelandsvägen sagde:
Kan man lægge tagsten på taget når væggene kun er reglet, ingen plader på indersiden eller panel på ydersiden. Jeg har spændt rustfrit stålblad op i kryds på begge sider, hvor spærerne ligger an. Da jeg har to børn og jeg og manden arbejder uregelmæssigt og forskudt af hinanden, havde jeg ønsket at lægge på stenene så snart der er lejlighed til det. Vil væggene give efter som et korthus under 1500 kg tryk? 900 fliser.

Mvh
Nej, det er ingen problemer. Hvis du vil føle dig ekstra sikker, synes jeg det bliver mere stabilt med "brædder" (typ28x70) som diagonalstræber sammenlignet med stålbånd.

Dobbelt stålbånd (i hver retning som et kryds) giver i teorien den samme stivhed som et bræt, men man skal jo have spænding på stålbåndene for at de skal være lige så effektive!

Haha. Stålbåndene er spændt. Vi spændte op som med en spænder til et spændebånd. Stålbåndene sidder på ydersiden, under vindtæppet og er rustfri og skruet med rustfri skruer i hver regel. På indersiden har jeg sat på samme måde, i kryds, panelbrædder og gamle altanbrædder midlertidigt. Jeg har jo hørt, at det er plader på indersiden af bygningen, der giver væggene deres holdfasthed og stabilitet. Håbet var, at stålbåndene kunne svare til dette. Hvad tror du?

Senest redigeret:
Skarpelandsvägen sagde:
Haha. Stålbåndene er spændte. Vi spændte dem op som med en spænder til et spændebånd. Stålbåndene sidder på ydersiden, under vindduken og er rustfri og skruet med rustfri skruer i hver regel. På indersiden har jeg sat på samme måde, i kryds, panelbrædder og gamle altanbrædder midlertidigt. Jeg har jo hørt, at det er plader på indersiden af bygningen, der giver væggene deres styrke og stabilitet. Håbet var, at stålbåndene kunne svare til dette. Hvad tænkes?
Det er roligt, læg du på tagstenene! Klarer en Gudrun uden problemer! Lyder som om I ved, hvad I laver!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.