Husejer
· Klagshamn
· 109 indlæg
Hej,
Vi har et hus med krybekælder fra 1985. Vi har i princippet totalrenoveret hele huset. I forbindelse med at vi lagde gulvvarme, valgte vi at flydespartle store dele af stueetagen. Jeg oplever nu, at gulvet er som en tromme. Når man går på gulvet, vibrerer det, og man hører fx glas i skabene rasle. Oplever også, at der er som dumpede dunke (stortromme), når man går på gulvet.
Er dette almindeligt forekommende i huse med krybekælder? Kan vores valg om at flydespartle gulvet have påvirket?
Vi har et hus med krybekælder fra 1985. Vi har i princippet totalrenoveret hele huset. I forbindelse med at vi lagde gulvvarme, valgte vi at flydespartle store dele af stueetagen. Jeg oplever nu, at gulvet er som en tromme. Når man går på gulvet, vibrerer det, og man hører fx glas i skabene rasle. Oplever også, at der er som dumpede dunke (stortromme), når man går på gulvet.
Er dette almindeligt forekommende i huse med krybekælder? Kan vores valg om at flydespartle gulvet have påvirket?
R
RalleB
Husejer
· Jönköpings län
· 1 167 indlæg
RalleB
Husejer
- Jönköpings län
- 1,167 indlæg
Lyder desværre som om din mistanke er rigtig angående flydespartlingen.
Lyder som om gulvet er for stift nu, og de små bevægelser, der før blev dæmpet af bjælkerne, bliver i stedet, som du siger, en tromme.
Havde krybekælder før, og selvfølgelig kunne det klirre i glassene nogle gange, når børnene løb rundt og hoppede. Kun træbjælkelag.
Men absolut ikke, når man gik rundt normalt.
En vaskemaskine med lidt for meget i kunne også få vibrationer til at forplante sig til køkkenskabe.
Lyder som om gulvet er for stift nu, og de små bevægelser, der før blev dæmpet af bjælkerne, bliver i stedet, som du siger, en tromme.
Havde krybekælder før, og selvfølgelig kunne det klirre i glassene nogle gange, når børnene løb rundt og hoppede. Kun træbjælkelag.
Men absolut ikke, når man gik rundt normalt.
En vaskemaskine med lidt for meget i kunne også få vibrationer til at forplante sig til køkkenskabe.
Husejer
· Klagshamn
· 109 indlæg
Jeg bildte mig ind, at det ville blive bedre, når vi flydespartlede – bedre stabilitet = mindre vibrationer – men indser nu, at det måske fik den modsatte effekt...R RalleB sagde:Det lyder desværre som om din mistanke er korrekt vedrørende flydespartlingen.
Det lyder som om gulvet er for stift nu, og de små bevægelser, som tidligere blev dæmpet af bjælkerne, bliver nu, som du siger, til en trommeslag.
Jeg havde krybekælder før, og selvfølgelig kunne det klirre i glassene nogle gange, når børnene løb rundt og hoppede. Udelukkende trækonstruktion.
Men absolut ikke når man gik rundt normalt.
Spørgsmålet er, om nogen har en idé til, hvad man kan gøre ved det?
Klik her for at svare