Hej!
Skal snart gipse loftet, hvordan gør jeg ved kortsiderne med støtte?
Har cc 30 på glesen og så et billede, hvor man bare skruer i en løst liggende glesbit, som ligger tværs over kortsiderne. Men, behøver denne ikke være fastgjort i den længdegående glespanel?
Vi skal have 2 lag gips pga brandklassificering. Det første skal gå langs med glesen, og det andet lag ligge tværs, så hjælper det vel til at stabilisere?
Tak for hjælpen.
Skal snart gipse loftet, hvordan gør jeg ved kortsiderne med støtte?
Har cc 30 på glesen og så et billede, hvor man bare skruer i en løst liggende glesbit, som ligger tværs over kortsiderne. Men, behøver denne ikke være fastgjort i den længdegående glespanel?
Vi skal have 2 lag gips pga brandklassificering. Det første skal gå langs med glesen, og det andet lag ligge tværs, så hjælper det vel til at stabilisere?
Tak for hjælpen.
Senest redigeret:
Byggeveteran
· Norrland
· 342 indlæg
Hej! Jeg TROR ikke du behøver at have nogen kortbånd på første omgang du lægger. Men så på anden skal du have. Selvom de ikke er brandklassificerede, skal man have det, for ellers er der risiko for, at spartlet i fugen revner. Men køb kortbåndsplader i en byggemarked. De er på rulle. Så klipper du stykket i typisk 850 eller 1150 afhængigt af hvilken gips, du bruger. Derefter fastgør du pladen i loftet, men skruer ikke så tæt på kortfugen. Så skubber du ind under fugen. Så er det bare at bombarde med skruer. Men tjek om du også behøver kortbånd i første omgang, men da er det lettere med en kort listebit mellem listerne.
https://www.k-rauta.se/produkt/plåt...bEElLbOthKnKXK2Ux4kosH3W63vFNdmcaAqv7EALw_wcB
https://www.k-rauta.se/produkt/plåt...bEElLbOthKnKXK2Ux4kosH3W63vFNdmcaAqv7EALw_wcB
Klik her for at svare