Hej.
Jeg har et lidt mærkeligt spørgsmål. Kan nogen vedhæfte et foto eller en video af, hvordan den Stör sækk / bigbag ser ud klar til afhentning? Jeg har nogle mellemstørrelser med beton, men ved ikke, hvornår niveauet er. Skal disse fire arme (ørerne?) samles sammen eller ej? - jeg ved ikke, hvordan chaufføren hægter på - har han ekstra reb, eller hænger han ørerne direkte med krog? undskyld mit svensk.
Med venlig hilsen
Matti

Nej de fire løfteøjer skal ikke kunne samles. De har 4-parts kæde, som de løfter med.

• Synes
Mattikoleman og 1 anden
  • Laddar…
JanneJanne123
Stemmer godt, kæde eller løftebånd.

• Synes
Mattikoleman
  • Laddar…
K
Fylder du op til kanten er det OK. Sækkene er specede til 1250kg.

• Store sække med byggeaffald står på en grøn græsplæne ved siden af et træ. Sækkene er mærket og beregnet til 1250 kg hver.
  • Synes
Mattikoleman
  • Laddar…
En "almindelig" big bag fylder en kubik og/eller 1300 kg.
Det betyder, at du ikke bør fylde den til mere end cirka halvdelen med beton for at den skal være OK at løfte.

• Synes
JanneJanne123
  • Laddar…
K
Hvis det er en betonbil, der tømmer rester i den, så stemmer jo den densiteten, men opbrudt beton i sæk indeholder jo en del luft mellem stykkerne, så nok kan man fylde den mere end halvdelen, mener jeg.

• Synes
Mattikoleman
  • Laddar…
K KjellTimell sagde:
Om det er en betonbil, der tømmer rester i den, så stemmer jo den densitet, men opbrudt beton i sæk indeholder jo en del luft mellem stykkerne, så nok kan man toppe op den mere end halvdelen anser jeg.
Naturligvis er det sådan. Ødelægger man det jævnt og ikke har nogen større stykker, så er andelen luft omkring 30%. Da kan man fylde til 3/4. Men jeg ville aldrig anbefale at fylde en big bag fuld med beton, hverken frisk eller opbrudt.

• Synes
Mattikoleman
  • Laddar…
Tak så meget til alle for råd. Nu ved jeg, hvordan jeg skal fylde.
Jeg har et andet spørgsmål, mere økonomisk. Jeg vidste ikke, hvor meget beton der ville være efter bilning, men nu er der allerede 10 storsække. Jeg har tjekket 2 virksomheder, og det ser ud til at være 10.000 kr med moms (privat). Er det muligt at få nogle tips til at gøre det lidt billigere? (Stockholm-området).

JanneJanne123
Lej en container er desværre mit bedste tip. Hvis det ikke er muligt, fik jeg prisen ned til 850 per sæk ved at bruge siden https://www.recycla.se/, fungerer omtrent som offerta.

Kan også være en idé ikke at køre per sæk, men at ringe til et vognmandsfirma og ”leje” en lastbil i stedet.

• Synes
Mattikoleman
  • Laddar…
Jeg betalte 420kr fastpris per sæk hos Suez for 2 år siden, da jeg bilade ud af kældergulvet. Dog ser det ud til, at det ikke længere er muligt at bestille online, men ring og tjek.

• Synes
Mattikoleman og 1 anden
  • Laddar…
Angående at få en chauffør med lad, måtte betale ca. 10k for at få fjernet fundamentet fra vores gamle skur (18m2) samt en stor mængde udgravningsmateriale og asfalt, i alt var det to fulde containeranhængere. Prisen var for chaufføren og deponi inklusive moms. Værd at nævne var, at jeg allerede havde en gravemaskine på stedet, som kunne laste ladet, så det var ikke inkluderet i prisen.

• Synes
Mattikoleman
  • Laddar…
K
Tjek dit nærmeste grusgrav/knuseværk for deres tippeafgifter, derefter tager du pris fra dit lokale lastbilcentral / vognmandsfirma for at hente sæk med kranbil og køre dertil.

Kranbil i Stockholm inkl. moms ligger omkring 1200kr/t og tipning af beton var 200kr/ton sidste gang jeg tippede.

• Synes
Mattikoleman
  • Laddar…
tak alle for tips men nogen tog privat disse 10 sække for 2500 kr :) så jeg synes, at det er en god forretning, men ifølge de gebyrer du nævnte, håber jeg, at indholdet ikke ligger et eller andet sted i en skov:thinking:

• Synes
JanneJanne123 og 1 anden
  • Laddar…
JanneJanne123
Hvordan fik du fat i denne person? Via Tiptapp eller lignende? Har tre sække, jeg skal af med...

Jeg var meget lykkelig, fordi de bankede på min dør selv.:D De kører i Huddinge-området, men bruger ikke Tiptapp. Jeg har et telefonnummer, hvis du vil.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.