hej!

Sidder og overvejer 2 udbygninger, som jeg selv skal lave.
Huset er fra 1920 og har afvalmet tag. Jeg vil kun bygge ud i stueetagen to forskellige steder, dels for at undgå at skulle ændre tagkonstruktionen, og dels for at bevare husets originale udseende.

I stedet vil jeg lægge "fladt" tag og bygge "altan" ovenpå begge udbygninger.
Det, der har holdt mig vågen nogle nætter nu, er, hvordan pokker jeg skal gøre for at få noget til at fastgøre trallen og altankonstruktionen i overtaget.
Hvilket materiale, der er lettest at bruge som tag, har jeg fået tips om papp og derefter gå op gennem pappen med fx 45x70 tryk... flere steder...
Det virker som et godt tip... men jeg er stadig lidt skeptisk over, om pappen holder 100% tæt mod træet!

Meningsudveksling og tips modtages taknemmeligt!

Skal du kun lave en altan, er det nok hvis du lader den hvile på paptaget på nogle punkter (hvor der er god bæreevne fx ;) ) På disse punkter kan du lægge fx en RF plade og derefter bygger du med trykt træværk, på den måde får du en lille kontaktflade mod paptaget og fugten kan ikke "krybe ind" et sted.

Forankr derefter altanen mod væggen hvor du går ud, så hele schabraket ikke risikerer at skride af taget :D

hmm...tror du verkligen, at det er en god idé, godt nok bliver kontaktfladen ret stor, men min teori var, at de på sigt vil "rugge" hul i pappen med lækage direkte ned i råsponten som følge...men jeg er ikke særlig god til papptag, så ved ikke rigtig, hvad man kan belaste dem med.
tak for svaret iaf..

Læg en ekstra pap-/plastbit under støtten da.

Alternativt kan du placere det hele på dobbelte metalplader, hvis de er glatte, er det jo dem, der glider først og fremmest.

Jeg er ingen bygherre, men jeg har set flere konstruktioner, hvor man helt enkelt bare har smidt trapp på pap uden nogen problemer, pappen tåler faktisk mere, end man tror.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.