Hej Alle kloge byggahusare.

Har revet mit badeværelse for at gøre plads til et nyt, som skal erstatte det fra 60-70'erne.

Det gamle badeværelse lå 30 cm over resten af huset pga. at en madkælder var under.

Min plan var at fastgøre to lægter langs ydervæggen samt indre mellemvæg og på disse placere de nye gulvlægter med cc 30, problematikken er, at ydervæggen består af sten, store natursten, så det er stort set umuligt at bore lige og få en god fastgørelse.

Plan nr. 2 var at mure op med leca-blokke og stille lægterne på, men dette hindres af to afløbsstænger, der går langs ydervæggen.

Et alternativ, jeg har tænkt på, er at mure op med smalle lecablokke inden for rørene (ca. 60 mm) og derefter armere og fylde tomrummet mod ydervæggen med beton, men dette føles ikke helt rigtigt.

Bygningsrenovering med åbent gulv, synlige rør og kabler, delvist nedrevet væg.

Hvordan ville I have gjort for at få en stabil løsning.
 
Jeg synes det er svært at tolke billedet sammen med din beskrivelse. Hvad laver alle disse grove kabler der? Er det ikke kun fundamentet der består af huggen natursten? Jeg synes det ligner murværk i billedets bagkant. Hvis du har et naturstensfundament, kan det være passende at lægge en eller flere bærende bjælker på stenen og om nødvendigt hugge ud i murstenene for disse.
 
Hej alle grove kabler er gulvvarme slanger, som gik i det gamle loft i viktualiekælderen...en hel del. Men jeg byggede lige om på afløbet, så jeg får plads med leca indenfor afløbet...det bliver nok bedst at mure en ny grund indenfor. Tak for svaret :-)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.