Dette er måske et noget dumt spørgsmål, men eftersom det er bedre at være bagklog på forhånd, så spørger jeg alligevel, inden jeg har nået at begynde at bygge.
Jeg skal bygge en væg mellem to rum. Da der skal stå garderobeskabe på hver side af væggen, vil væggen have en kant midt på, så garderobeskabene flugter med væggen. Mit spørgsmål er, hvordan skal jeg konstruere væggen i kanten på bedste vis. Jeg har vedhæftet en skitse af de to løsninger, som jeg har tænkt på. Tanken er, at det brune skal forestille reglar, det røde er skruer, og det sorte er gipsplader.
Jeg har tænkt mig at gøre som i alternativ 1, dvs. bygge de lange vægge først og derefter fastgøre den tværgående væg "udenpå" gipspladerne. Er det en passende løsning, eller bør jeg gøre som i alternativ 2, hvor ingen gipsplader går overlappende, men hvor det kræver lidt flere reglar for at få hele kanten til at være?
Edit: Jeg lykkedes med at få billedet ind to gange, og nu kan jeg ikke fjerne det ene. Jeg håber, I har forståelse for det.
Alternativ 1 bliver godt. Sørg bare for at markere i både loft og gulv, hvor hver væg skal begynde og slutte. En 90graders krydslaser (typ Bosch GLL3-80) er god at have i sådanne tilfælde.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.