Vi har et verandatag ifølge billede, fladt, lavt hældende og belagt med plade. Et terrassegulv i dele hviler direkte på taget, og et altangelænder med stålramme og korrugeret plade er helt fastgjort til verandavæggene ifølge billedet. Huset er fra 1925, men balkonkonstruktionen er sandsynligvis af senere dato.
Hvis man vil bygge et trægelænder, der er mere trukket ind fra tagkanten (altså mindre altanareal), hvilken konstruktion laver man normalt da? River man taget op og laver fastgørelsen af stolper i undertaget, og trækker den nye plade rundt om disse, inden man skruer bærelinjer til nyt altangulv i stolperne og mod facaden? Eller bygger man en "platform" inkl. stolper som hviler helt ovenpå pladen, kun fastgjort mod facaden i indersiden?
Hvis man vil bygge et trægelænder, der er mere trukket ind fra tagkanten (altså mindre altanareal), hvilken konstruktion laver man normalt da? River man taget op og laver fastgørelsen af stolper i undertaget, og trækker den nye plade rundt om disse, inden man skruer bærelinjer til nyt altangulv i stolperne og mod facaden? Eller bygger man en "platform" inkl. stolper som hviler helt ovenpå pladen, kun fastgjort mod facaden i indersiden?
Hvad tror I om et smedejerækværk? At beholde stålrammen med de fine og unikke forstærkningsstænger.
Kender I til en smedefirma?
Tænk et dejligt mønster måske med samme røde farve som vinduesrammerne; det ville blive utroligt smukt!
Kender I til en smedefirma?
Tænk et dejligt mønster måske med samme røde farve som vinduesrammerne; det ville blive utroligt smukt!
Tak for svaret - ja, det har vi heller ikke udelukket, det er et fint smedearbejde. Planen var først at afmontere pladen og se, hvordan det ser ud. Men selv med den løsning skal jeg stadig have et helt gulv på en eller anden måde, de løse gamle terrassebrædder er færdige og skal udskiftes, og jeg vil hellere have dem lagt på en fælles ramme i stedet for som nu at ligge løst en for en direkte på pladen. Og jeg er lidt i tvivl om, hvordan man i så fald sikrer, at afvandingen bliver så god som muligt og ikke hindres af blade og andet...S Spikrätaren sagde:
Klik her for at svare