Overvejer at dække trædækket med et plasttag, og havde tænkt at bygge spærerne selv ..
Spørgsmålet er, hvordan man gør det lettest med de forudsætninger, der fremgår af billederne ..

For at bevare "loftshøjden" og få en fornuftig hældning på taget, har jeg tænkt mig den tværgående bjælke som indbygget i spærret, er det muligt, eller har jeg tænkt forkert?

Jeg forestiller mig en form for fagværk, i stål eller træ, eller?

• Udendørs trædæk med sortmalet væg og markerede linjer for planlægning af et plasttag, der viser potentielle tværgående bjælker og strukturidéer.
  • Diagram over tagkonstruktion med mål: 3000 mm bred, 4000 mm lang, 600 mm høj. Viser mulighed for indbygget tværgående bjælke.
Føles ikke som om der er så meget plads til en tagstol, hvis det største mål er 600 mm?

Burde vel fungere at køre med en højere bjælke og derefter bruge bjælkesko til at fastgøre tværbjælkerne?

Snezonen kan nok være interessant, og afstanden mellem bjælkerne (= hvor du kan forestille dig at få ned søjler)

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
Jeg ville teste med en let konstruktion (pulttag) som starter på en højere højde end bolighuset. Bæringen kan man altid fikse. Jeg tror, det bliver nemmest, hvis det er fritstående fra huset.

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
Hvor meget højere end bolighuset ville være passende?

Edit: Jeg skal udskifte al panel på "kanten" rundt om taget på huset, så der vil være alle muligheder for at lave fastgørelsen i den ende korrekt, hvis det har nogen betydning..

J justusandersson sagde:
Jeg ville teste med en let konstruktion (pulttag), der starter på en højere højde end bolighuset. Bæring kan man altid fikse. Jeg tror, det bliver nemmest, hvis det er fritstående fra huset.
Hvorfor højere? Tænker det skaber en større snefælde?

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson sagde:
Hvor meget højere end bolighuset ville være passende?
Bare så det går frit og ser æstetisk tiltalende ud. Jeg har testet idéen på nogle projekter med vanskelige højdeforhold, og det kan faktisk blive ret godt. Om der er risiko for snefolder afhænger af husets tageform, hvor det ligger, og hvilke verdensretninger der er. Västra Götaland kan jo betyde Bohuslän, og der er det jo ikke sne, der er det store problem.

• Synes
Dan_Johansson
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.