Hej,
Har bygget på og var ved at færdiggøre OSB-Gips, da jeg opdagede kondens.
Gik over hele huset, og det lader til at der er kondens i alle yderhjørner i huset.
Er det dårligt tapet mellem plasten loft-væg?
Gjort i henhold til anvisninger, mindst 20 cm overlap tapet vægplast på loftplast og derefter klemt med 45x45 installationslags regel.
Når jeg mærker med neglene, har tapen ikke løsnet/boblet nogen steder, så den er tæt.
Jeg har gulvvarme tændt og ingen direkte ventilation, har bare åbnet facadeventilerne lidt. Ingen affugter heller. Huset blev tæt i juli/august.
Er der nogen, der kan give tips og hjælpe?
Har bygget på og var ved at færdiggøre OSB-Gips, da jeg opdagede kondens.
Gik over hele huset, og det lader til at der er kondens i alle yderhjørner i huset.
Er det dårligt tapet mellem plasten loft-væg?
Gjort i henhold til anvisninger, mindst 20 cm overlap tapet vægplast på loftplast og derefter klemt med 45x45 installationslags regel.
Når jeg mærker med neglene, har tapen ikke løsnet/boblet nogen steder, så den er tæt.
Jeg har gulvvarme tændt og ingen direkte ventilation, har bare åbnet facadeventilerne lidt. Ingen affugter heller. Huset blev tæt i juli/august.
Er der nogen, der kan give tips og hjælpe?
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Er der varme på indendørs?
Den tanke havde jeg også, men burde kondensen så ikke opstå langs med hele hammerbåndene/sylen, eftersom den går hele vejen fra luftspalten ude til plasten inde?... eller tænker jeg helt forkert?P Patzie sagde:
I alle hjørner (inde set indefra) opstår en geometrisk kuldebro, derfor får du kondens først i hjørnerne.
Brug affugter.
Brug affugter.