Hej,
Har bygget på og var ved at færdiggøre OSB-Gips, da jeg opdagede kondens.

Gik over hele huset, og det lader til at der er kondens i alle yderhjørner i huset.

Er det dårligt tapet mellem plasten loft-væg?

Gjort i henhold til anvisninger, mindst 20 cm overlap tapet vægplast på loftplast og derefter klemt med 45x45 installationslags regel.
Når jeg mærker med neglene, har tapen ikke løsnet/boblet nogen steder, så den er tæt.

Jeg har gulvvarme tændt og ingen direkte ventilation, har bare åbnet facadeventilerne lidt. Ingen affugter heller. Huset blev tæt i juli/august.

Er der nogen, der kan give tips og hjælpe?

• Vinduesforsegling tætning med grøn TECCA tape ved hjørnet af et rum, skruer synlige; installationslag med træ.
  • Et ufuldendt byggeprojekt med isoleringsmaterialer, værktøj og gipspaneler. Loftet har synlige træbjælker og væggen er delvist dækket.
  • Et hjørne af et hus under konstruktion, viser trærammer, isolering og plastikfolie, sandsynligvis en dampspærre, med tape anvendt til at forsegle samlingerne.
På hvilken side af plasten er der kondens, ind mod rummet eller på siden mod isoleringen?

På indersiden af plasten dvs ind mod rummet mod gipsen.

Er der varme på indendørs?

Ja,
Mellem 15-17 °C inde...

A
H Harey sagde:
Yes,
Mellem 15-17 °C inde...
Konstant?

A
H Harey sagde:
På insidan af plasten dvs ind mod rummet mod gipsen.
Det kan være byggfugt som ikke kan tørre ud da ventilationen ikke er i gang under byggetiden…
Er det betonplade?

Rejäl sagde:
Konstant?
Ja, konstant.

Rejäl sagde:
Det kan være byggefugt, som ikke kan tørre ud, da ventilationen ikke er i gang under byggetiden…
Er det betonplade?
Det tænkte jeg også på... måske kunne det have virket at køre en affugter?
Ja, plade på jord 300mm isolering under og gulvvarme.

A
H Harey sagde:
Det tænkte jeg også på... måske ville det have virket at bruge en affugter?
Ja, plade på jord 300mm isolering under og gulvvarme.
Affugter fungerer fint. Ville have ladet det stå åbent i et problemhjørne, indtil du ser, at problemet er væk.

Rejäl sagde:
Affugter fungerer fint. Havde ladet det stå åbent i et problemhjørne, indtil du ser, at problemet er væk.
Hvordan mener du lade det stå åbent?

A
H Harey sagde:
Hvordan mener du lade stå åbent?
Ikke gipse til, så du kan se om fugten forsvinder ved hjælp af affugteren, hvis du vælger at gøre det...

Kan også være, hvis der er sjusket med isoleringen i hjørnerne, bliver plasten iskold der, og varm luft kondenserer mod den kolde plast. (Tænk kold øl ud af fryseren om sommeren)

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
P Patzie sagde:
Kan også være hvis der er sjusket med isoleringen i hjørnerne, så bliver plasten iskold der, og varm luft kondenserer mod den kolde plast. (Tænk kold øl ud af fryseren om sommeren)
Den tanke havde jeg også, men burde kondensen så ikke opstå langs med hele hammerbåndene/sylen, eftersom den går hele vejen fra luftspalten ude til plasten inde?... eller tænker jeg helt forkert?

• Synes
egge80
  • Laddar…
I alle hjørner (inde set indefra) opstår en geometrisk kuldebro, derfor får du kondens først i hjørnerne.
Brug affugter.

• Synes
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.