Tænkte slibe gulvet i køkkenet. Opdagede dog, når jeg fjernede alle lag ovenpå, at der manglede bræddegulv på ca. 3 kvm i køkkenets ene del. Der ligger spånplader, som er sømmet fast på brædder. Disse er i niveau med linoleumgulvet, der ligger ovenpå bræddegulvet (ikke asbest ifølge prøver)
1. Skal jeg fjerne spånpladerne og lægge nye regler og lægge nyt bræddegulv, hvor det mangler? Underlaget er forskelligt grus og forskellige rester. Skal man da fastgøre reglerne til murstensvæggen eller bare lade reglerne hvile på lejden af grus, som det tidligere blev gjort i 60'erne? Sværhedsgrad?
2. Skal jeg bare lægge et nyt bræddegulv for enkelhedens skyld? Er det dumt at lade det gamle linoleumgulv blive? Kan man overhovedet skrue i linoleumgulvet?
Sagen er også, at det knirker meget i samlingen mellem spånpladerne og bræddegulvet. Ikke fordi vi bekymrer os så meget, men når man laver en så grundig ændring, skal det alligevel blive godt.