Hej.

Jeg har planlagt at efterisolere min hytte, jeg har haft en fugt-specialist på besøg, som har forsikret mig om, at det ikke skulle være noget problem, men vi nåede ikke at gå ind i detaljerne omkring byggeudførelsen mere end at 50 cm celleplast og 12 mm krydsfiner fungerer godt på vægge og tag.

Jeg tænker på den eksisterende indvendige væg, som i dag består af noget lignende en masonitplade, ikke særlig stiv og omkring en mm tyk, måske 1.5. Limer 50 mm celleplast med stenlim og derefter limer 12 mm krydsfiner ovenpå.

Jeg forestiller mig, at både celleplasten og krydsfineren vil bære sin egen vægt på væggen, da de vil stå mod gulvet, plus at jeg kan skrue dem ned i gulvet og derefter skjule det med lister. Men i loftet skal der ikke være nogen liste, tør jeg stole på limen her, eller skal man alligevel fordybe to lange skruer øverst oppe, som går igennem det hele ind til væggen?

Men jeg er også lidt bekymret for loftet, hvor jeg havde tænkt at gøre det samme. Burde jeg skrue nogle lægter op i loftsbjælkerne og så klemme celleplasten, når jeg skruer krydsfineren op? Vil luftspalten udgøre et problem i fremtiden?

Det ville jo være guld, hvis I mener, det er muligt at lime det hele op i loftet, men det er også rart at beholde loftet i loftet.

Væggen er 2 m høj.
Loftet er et skråtag og spænder fra væg til kip 1.85 på fra hver side.

Pladerne er 1.22 x 2.44 m.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.