2,323 læst ·
11 svar
2k læst
11 svar
Kom til at bestille forkert panel. Hvad kan der ske?
Det er sådan, at jeg var inde hos byggemarkedet for et par uger siden og bestilte grundmalet panel (normale længder z-panel), og nu er panelet kommet til butikken, men jeg har valgt forkert bredde. Jeg forsøgte at tale normalt med byggemarkedet om, at der var sket en fejl, og om vi kunne finde en løsning. Men de nægtede og ville levere det til mig. Jeg er ikke den, der plejer at gøre sådan her, og det er min fejl, det forstår jeg. Men da panelet ikke er leveret hjem til mig, og de ikke vil være hjælpsomme med en løsning, spurgte jeg butikken, hvad der sker, hvis jeg nægter panelet og påstår, at jeg ikke har bestilt det? Jeg har hverken skrevet under på noget papir eller betalt for panelet. Hvad tror I kan ske, hvis jeg nægter at modtage det?
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Synes du selv, at det virker fornuftigt bare at skide på det hele? Hvad er det for en løsning, du har tænkt, at forhandleren skal komme med? Tilsyneladende er det ikke et produkt, de ønsker at lagerføre, eftersom du har måttet bestille det.
Medlem
· Västra Götaland
· 1 849 indlæg
M Major_D sagde:Det er sådan at jeg var inde hos byggemarkedet for en uges tid siden og bestilte grundmalet panel (normale længder z-panel) nu er panelet kommet til butikken men jeg har valgt forkert bredde. Forsøgte at tale normalt med byggemarkedet om at det var blevet forkert og om vi kan finde en løsning. Men de nægtede og ville levere det til mig. Jeg er ikke den der plejer at gøre sådan her og det er min skyld det forstår jeg. Men eftersom panelet ikke er leveret hjem til mig og de vil ikke være hjælpsomme med en løsning. jeg spurgte butikken hvad sker der hvis jeg nægter panelet og påstår jeg ikke har bestilt det? Jeg har hverken skrevet på nogen papirer eller betalt for panelet. Hvad tror I kan ske hvis jeg nægter at modtage det?
Juridisk så er du forpligtet til at betale, du har indgået en aftale (mundtligt lige så gyldigt). Der findes ingen generel regel om åbent køb.M Major_D sagde:Det er sådan at jeg var inde hos byggemarkedet for en uges tid siden og bestilte grundmalet panel (normale længder z-panel) nu er panelet kommet til butikken men jeg har valgt forkert bredde. Forsøgte at tale normalt med byggemarkedet om at det var blevet forkert og om vi kan finde en løsning. Men de nægtede og ville levere det til mig. Jeg er ikke den der plejer at gøre sådan her og det er min skyld det forstår jeg. Men eftersom panelet ikke er leveret hjem til mig og de vil ikke være hjælpsomme med en løsning. jeg spurgte butikken hvad sker der hvis jeg nægter panelet og påstår jeg ikke har bestilt det? Jeg har hverken skrevet på nogen papirer eller betalt for panelet. Hvad tror I kan ske hvis jeg nægter at modtage det?
Eftersom det er en bestillingsvare er de mindre interesserede i at lave en aftale med dig.
Men selvfølgelig så skal du forsøge at få til en fornuftig overenskomst selvom du ikke har "ret" til det.
Hvis det er en lagervara hos producenten, men en bestillingsvare hos butikken dvs at du ikke har bestilt i special mål, kappet længde osv er mit råd at bede butikken bestille en ny omgang i rette mål mod at du betaler for returneringen af det du forudbestilte. Måske kan du endda få nogen procent afslag på den nye vare, da butikken absolut ikke ønsker at stå med panel som de normalt ikke sælger, og du viser god vilje for at rette op på din fejl...
Og ja en mundtlig bestilling er også en aftalt bestilling.
Og ja en mundtlig bestilling er også en aftalt bestilling.
Nej selvfølgelig er det ikke fornuftigt, men det er en facade, der i det mindste skal sidde der, mens vi bor i huset, og vi skal trives og ikke gå og irritere os over, at det ser forfærdeligt ud. Selvfølgelig indser jeg min fejl og må tage smerten og køre på den bredde, jeg vil bare se på et worst case scenario. Jeg mener, en mundtlig aftale er ord mod ord. Jeg kan jo sige, at vi talte om panelet, men nåede aldrig til enighed, han lagde bare et tilbud op, som jeg så skulle godkende, men ikke har gjort.
Lager vare hos leverandør ved jeg ikke, om det er, da det er grundet hvid, men i standardlængder (3,6-4,2m). Jeg har prøvet og sagt, at jeg vil bestille den rigtige bredde af dem og forudbetale for at vise, jeg egentlig ikke er et sådant her røvhul.
Lager vare hos leverandør ved jeg ikke, om det er, da det er grundet hvid, men i standardlængder (3,6-4,2m). Jeg har prøvet og sagt, at jeg vil bestille den rigtige bredde af dem og forudbetale for at vise, jeg egentlig ikke er et sådant her røvhul.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Fra https://www.byggahus.se/forum/threads/fasadbyte-behoever-ideer.308679/page-2#post-2875271
"Ja jeg havde de tanker med at gå med stående op til midterste liste på plywooden og så lægge en drypbakke der for at bryde af men derefter fortsætte med stående. Har også været inde på dit forslag om liggende. Men jeg er en person med kraftig beslutningsangst og kan gå og tænke på tingene i måneder, så når jeg har lavet arbejdet kan jeg fortryde, hvorfor jeg ikke gik den anden vej. Derfor mit indlæg og se om man kunne få en hjælp på vej for at gøre det bedste ud af situationen."
Må jeg hjælpe dig lidt i din beslutningsangst?
Af egen sur erfaring ved jeg, at Z-panel, monteret stående,
lækkker som en si når det regner og blæser.
Så sæt den horisontalt, så holder den tæt!
"Ja jeg havde de tanker med at gå med stående op til midterste liste på plywooden og så lægge en drypbakke der for at bryde af men derefter fortsætte med stående. Har også været inde på dit forslag om liggende. Men jeg er en person med kraftig beslutningsangst og kan gå og tænke på tingene i måneder, så når jeg har lavet arbejdet kan jeg fortryde, hvorfor jeg ikke gik den anden vej. Derfor mit indlæg og se om man kunne få en hjælp på vej for at gøre det bedste ud af situationen."
Må jeg hjælpe dig lidt i din beslutningsangst?
Af egen sur erfaring ved jeg, at Z-panel, monteret stående,
lækkker som en si når det regner og blæser.
Så sæt den horisontalt, så holder den tæt!
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Klik her for at svare