Har fjernvarme og nyt ventilationssystem
Så skorstenen bruges ikke til noget
Pudset/bruket er begyndt at falde af på loftet
Hvad gøre isolere den?
Pudse den om?
Koldt loft
 
BigR
Fyre nu og da, så du får fugten ud af skorstenen.
 
  • Synes
fribygg
  • Laddar…
Har intet at fyre med, der er ingen kedel tilbage, kun et hul i væggen
 
P perstorp.. sagde:
Har inget o elda med finns ingen panna kvar bara ett hål i väggen
Jeg anbefaler, at du sætter en kamin ind der. Så kan du holde huset varmt selv ved en strømafbrydelse (samt lave enklere mad, hvis kaminen har en kogeplade).

Vil du ikke gøre det, kan du jo i stedet tilstoppe alle kanalerne i skorstenen (Jeg antager, at dit nye ventilationssystem ikke går gennem skorstenen). Tilstop kanalerne øverst med fx mineraluld. Så kan du altid rive det op, hvis du fortryder og vil sætte en kamin ind en gang.
 
Er et vaskerum i dag, så kan man ikke sætte noget der. Kun et hul i væggen bag ved vaskemaskinen.
Gode tips, skal sætte isolering i toppen, så kan næste ejer en eller anden gang i fremtiden vælge.
Ingen ventilation går op i skorstenen længere.
Spørgsmålet er, om man skal lukke hullet i væggen, hvor kedlen har stået; det er et åbent hul på ca. 30x30 cm.
 
Senest redigeret:
P perstorp.. sagde:
Er en vaskekælder i dag, så det går ikke at sætte noget ind der. Bare et hul i væggen bag vaskemaskinen.
Gode tips, skal sætte isolering i toppen, så kan næste ejer engang i fremtiden vælge.
Ingen ventilation går op i skorstenen længere
Spørgsmålet er, om man skal lukke hullet i væggen, hvor kedlen har stået, er et åbent hul på ca. 30x30 cm.
Ja det er nok godt at lukke hullet i væggen også. Så den fugtige luft ikke trækker op i skorstenen og kondenserer på de kolde overflader der.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.