Hej.
Efter en sjælden stresset uge så begyndte jeg endelig ferien med indkøb af tømmer og stolper til vores veranda.
Dog viste det sig, at jeg havde købt uimpregnerede regler!!?
Verandaen bliver omkring 32 kvadratmeter, hvoraf 16 under tag.
Nu undrer jeg mig over, om jeg har 100 meter tømmer derhjemme, som ikke kan bruges, eller om det virker at oliere dem ind tilstrækkeligt alligevel?
//Jori
Efter en sjælden stresset uge så begyndte jeg endelig ferien med indkøb af tømmer og stolper til vores veranda.
Dog viste det sig, at jeg havde købt uimpregnerede regler!!?
Verandaen bliver omkring 32 kvadratmeter, hvoraf 16 under tag.
Nu undrer jeg mig over, om jeg har 100 meter tømmer derhjemme, som ikke kan bruges, eller om det virker at oliere dem ind tilstrækkeligt alligevel?
//Jori
Jeg skal ringe til Byggmax i morgen tidlig.
Men hvis de nu ikke tager retur på træ, så står jeg jo overfor det faktum, at mit træ skal bruges.
Hvad taler vi for levetid imp vs. oimp?
(Det er jo heldigt, at hovedet stadig sidder på i det mindste
)
Men hvis de nu ikke tager retur på træ, så står jeg jo overfor det faktum, at mit træ skal bruges.
Hvad taler vi for levetid imp vs. oimp?
(Det er jo heldigt, at hovedet stadig sidder på i det mindste
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 257 indlæg
Har lige talt med Byggmax, og de tager ikke retur på træ.
Så det bliver til at oliebehandle alligevel..
Er der nogen, der ved, hvilken levetid der gælder i dette tilfælde?
Hvis det er sådan, at jeg skal skifte om typ 2-3 år, så måske er det bedre ikke at bygge med mit træ.
Så det bliver til at oliebehandle alligevel..
Er der nogen, der ved, hvilken levetid der gælder i dette tilfælde?
Hvis det er sådan, at jeg skal skifte om typ 2-3 år, så måske er det bedre ikke at bygge med mit træ.
Trist, en grund til ikke at handle hos Byggmax, lyder det som..Jozobozo sagde:
Rigtig dårligt, de firmaer jeg handler hos tager retur på i princippet alt, hvis det er ubrugte, har lige returneret en væghængt toiletstol, skal betale for fragten tilbage til Swedbergs, men det synes jeg er ok.Jozobozo sagde:
En rigtig byggemarked tager naturligvis imod ubrugte træ i retur en uge senere, hvis man i stedet køber trykimprægneret af samme firma.
Ganske typisk Byggmax og de øvrige ``lågpriskæderne´´ servicen er meget dårlig om ikke ubetydelig og priserne er ikke LAVE hvis man kigger hos sin lokale handler så har de ofte samme pris per/meter+ at de ofte har tømmer i 30 cm intervaller så der bliver mindre spild
Klik her for at svare