Hej.
Efter en sjælden stresset uge så begyndte jeg endelig ferien med indkøb af tømmer og stolper til vores veranda.
Dog viste det sig, at jeg havde købt uimpregnerede regler!!?

Verandaen bliver omkring 32 kvadratmeter, hvoraf 16 under tag.
Nu undrer jeg mig over, om jeg har 100 meter tømmer derhjemme, som ikke kan bruges, eller om det virker at oliere dem ind tilstrækkeligt alligevel?

//Jori

C
Fungerer å fungerer... Du får jo en drastisk forkortet levetid. På den anden side, tager trælasten ikke dine reglar tilbage da, tror du?

Jeg skal ringe til Byggmax i morgen tidlig.
Men hvis de nu ikke tager retur på træ, så står jeg jo overfor det faktum, at mit træ skal bruges.
Hvad taler vi for levetid imp vs. oimp?

(Det er jo heldigt, at hovedet stadig sidder på i det mindste :) )

Kan det måske være værd at sende dem væk og få dem trykt? Har ingen anelse selv, men det kan jo være værd et telefonopkald at finde ud af det.

MaZtoR sagde:
Kan det måske kunne betale sig at sende dem ind og få dem trykt? Har ingen anelse selv, men det kan jo være værd et telefonopkald for at finde ud af det.
Gran kan ikke trykimpregneres.

Har lige talt med Byggmax, og de tager ikke retur på træ.
Så det bliver til at oliebehandle alligevel..
Er der nogen, der ved, hvilken levetid der gælder i dette tilfælde?
Hvis det er sådan, at jeg skal skifte om typ 2-3 år, så måske er det bedre ikke at bygge med mit træ.

sælg dem på blocket og køb nyt. Ville aldrig bruge oimpat i stommen.

Skip træet og køb nyt, se det som lærepenge.

Ok. Det lyder fornuftigt.
Annonce ude og farsan på vej til Bauhaus for regelkøb. :)
Tak for alle svar.

Jozobozo sagde:
Præcis talt med Byggmax, og de tager ikke retur på tømmer.
Så det bliver til at olie ind alligevel..
Er der nogen, der ved, hvilken levetid der gælder i dette tilfælde?
Er det sådan, at jeg skal skifte om typ 2-3 år, så er det måske bedre ikke at bygge med mit tømmer.
Trist, en grund til ikke at handle hos Byggmax, lyder det som.. :(

Jozobozo sagde:
Talte lige med Byggmax og de tager ikke retur på træ..
Rigtig dårligt, de firmaer jeg handler hos tager retur på i princippet alt, hvis det er ubrugte, har lige returneret en væghængt toiletstol, skal betale for fragten tilbage til Swedbergs, men det synes jeg er ok.
En rigtig byggemarked tager naturligvis imod ubrugte træ i retur en uge senere, hvis man i stedet køber trykimprægneret af samme firma.

Ganske typisk Byggmax og de øvrige ``lågpriskæderne´´ servicen er meget dårlig om ikke ubetydelig og priserne er ikke LAVE hvis man kigger hos sin lokale handler så har de ofte samme pris per/meter+ at de ofte har tømmer i 30 cm intervaller så der bliver mindre spild

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.