7,810 læst ·
8 svar
8k læst
8 svar
Købe trykimprægneret terrassebrædder fra XL-byg
Hej, skal bygge en 100kvm træterrasse. Ifølge min nabo skal XL-Byg have et rigtig fint terrassebrædde G4-3. Mindre og færre knaster.
Jeg kunne selvfølgelig køre til nærmeste XL-Byg trælast og kigge, men undrer mig om nogen af jer har nogen erfaring med de brædder?
Tanken var først at købe alt træ fra Bauhaus eller Bygma, med hjemmelevering. Men handler jeg træet fra en af dem, så føles det næsten som om jeg ville ville inspicere det og samle det selv. Da jeg ikke er ude efter terrassebrædder med knaster store som snusdåser, samt propeller...
Er XLs terrassebrædder så fine som jeg har hørt, så kunne jeg købe dem fra Bygma med hjemmelevering. Hvilket plejer at fungere godt efter min mening...
MVH Østlund..
Jeg kunne selvfølgelig køre til nærmeste XL-Byg trælast og kigge, men undrer mig om nogen af jer har nogen erfaring med de brædder?
Tanken var først at købe alt træ fra Bauhaus eller Bygma, med hjemmelevering. Men handler jeg træet fra en af dem, så føles det næsten som om jeg ville ville inspicere det og samle det selv. Da jeg ikke er ude efter terrassebrædder med knaster store som snusdåser, samt propeller...
Er XLs terrassebrædder så fine som jeg har hørt, så kunne jeg købe dem fra Bygma med hjemmelevering. Hvilket plejer at fungere godt efter min mening...
MVH Østlund..
Edit: den trallen jeg mener, er deres XLENT TRALL, som tilsyneladende skal være sorteret i flere led..
"Det her er absolut den fineste trall, vi kan tilbyde. Trækvaliteten er sammenlignelig med for eksempel indvendigt massivt fyrretrægulv og lister. Omhyggeligt udvalgt gennem sortering i flere led. Færre og friskere knaster og udskåret fra træets allerbedste dele for maksimal brugervenlighed og funktionalitet. Trykimpregneret tralltræ i NTR-klasse AB. Tykkelse 28x120 mm."
"Det her er absolut den fineste trall, vi kan tilbyde. Trækvaliteten er sammenlignelig med for eksempel indvendigt massivt fyrretrægulv og lister. Omhyggeligt udvalgt gennem sortering i flere led. Færre og friskere knaster og udskåret fra træets allerbedste dele for maksimal brugervenlighed og funktionalitet. Trykimpregneret tralltræ i NTR-klasse AB. Tykkelse 28x120 mm."
XLs idé om ikke at prissætte noget som helst i trælasten falder ikke i min smag.
Da jeg spurgte en, der arbejdede der, hvad Xelenttrallen koster pr. meter, fik jeg som svar, at det ikke var muligt at svare på.
Nåh, svarede jeg og gik tilbage mod bilen.
Nej, jeg vil tage til Hornbach og købe terrassebrædder der i stedet
Da jeg spurgte en, der arbejdede der, hvad Xelenttrallen koster pr. meter, fik jeg som svar, at det ikke var muligt at svare på.
Nåh, svarede jeg og gik tilbage mod bilen.
Nej, jeg vil tage til Hornbach og købe terrassebrædder der i stedet
XL er utrolige til at lave rod. Bare det seneste år har der været masser af ting, der er gået galt. Har ringet i forvejen og spurgt "har I produkt X på lager" og fået "ja da" som svar, kørt flere kilometer for det og når jeg er kommet frem, så er det slet ikke der, de har ikke standard farver i færdigmalingsfarver hjemme, har lukket når det står online, at de skulle have åbent, trukket penge fra kortet to gange, og senest leverede de de forkerte ting med tvivlsomme undskyldninger og bortforklaringer. Med mere...Gabbe1 sagde:
Jeg handler ikke der mere...
De har evt. forskellige meterpriser afhængigt af længde.
Det er slet ikke usandsynligt, at de lagerfører f.eks. 3,6 m, 4,5 m og 5,4 m og har en lavere meter-pris på 3,6'erne.
Men det motiverer dog ikke sådanne dér goddag yxskaft-svar.
Det er slet ikke usandsynligt, at de lagerfører f.eks. 3,6 m, 4,5 m og 5,4 m og har en lavere meter-pris på 3,6'erne.
Men det motiverer dog ikke sådanne dér goddag yxskaft-svar.
Præcis, for hvis der er forskellige priser afhængig af længde, er det bare at præsentere prisliste. Regelvirke har jo kortregler som vanligtvis er dyrere.Mikael_L sagde:
Sådan noget må afhænge af den lokale butik. På "min" XL-byg er servicen suveræn, og jeg kan kun give dem lovord. Desværre køber jeg det meste af mit byggemateriale hos Beijer, bare fordi de ligger bedre til rent geografisk, men dem kan jeg ikke sige så meget godt om. Personalet er velvidende, men alt andet fejler.MaxPax sagde:XL er utrolige til at lave problemer. Bare det sidste år har der været masser af ting, der er gået galt. Har ringet på forhånd og spurgt "har I produkt X hjemme" og fået "jajjemensan" som svar, kørt flere mil for det, og når jeg er kommet frem, så er det slet ikke der, de har ikke standardfarver på almindelig færdigmaling hjemme, har lukket når der står på nettet, at de skal have åbent, trukket penge fra kortet to gange, og nu senest leverede de forkerte ting med tvivlsomme undskyldninger og bortforklaringer. Med mere...
Slutter med at handle der for mig...
Klik her for at svare