Hvad er mest robust efter eg?
Vi overvejer bøg?
Vi skal have egetræsgulv med matlak og vil have trappen i en lignende nuance. Tips?

Bog er ret langt fra eg. Vi har Silkmat lak på egetræsparketten og olieret egetræstrappe.
Utroligt tilfredse og ingen, der har været her, har klaget...

Hvorfor ikke have eg i trappen også? Undgå helst at blande forskellige træsorter, det kan se rodet ud. Hvis det er pris eller trappedesign, der taler imod en egtrappe, måske kan I købe en trappe i lyst træ og male den i egmønster. Jeg har på fornemmelsen, at det kan blive forbløffende lig?!

Tag en hvidmalet fyrretrappe med egetrin og egehåndliste så bliver det utrolig flot og holdbart til en rimelig kostnad

Vi har nu endelig besluttet os for vores trappevalg!

Vi valgte en trappe i ask, da dette træsort er lyst og ikke gulner så meget som fyr. Næsten lige så hårdt som eg men prismæssigt mellem fyr og eg.

Måske kunne det være noget at kigge på?

NiclasR sagde:
Vi har nu endelig besluttet os for vores trappevalg!

Vi valgte en trappe i ask, eftersom dette træslag er lyst og gulner ikke så meget som fyr. Næsten lige så hårdt som eg, men prismæssigt mellem fyr og eg.

Måske kan være noget at tjekke ud?
Skal tjekke det, takker..

Vi valgte at satse på et hårdt træsort (eg), da jeg forventer, at en sådan trappe vil være smuk selv om tredive år, hvilket sjældent er tilfældet med fyrretrapper.

Egtrappe til eg parket. Bøgetrappe til bøgeparket. Blanding ikke!

Det virker rimeligt, at eg er 12´ dyrere....end fyr. Indhent flere tilbud, især fra mindre producenter.

Tænk på, at en lakeret trappe kan blive ret så glat, en olieret er mere ru, men kræver lidt vedligeholdelse.

Det lyder rimeligt, at eken er 12´ dyrere... end fyr. Tag imod flere tilbud, især fra mindre producenter.
Jo, jeg er enig, på vores trappe var der en forskel på ~20.000 mellem den dyreste og den billigste producent.

Tak for al hjælp, det bliver nok en olieret egetræs trappe...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.