Staffans2000
L Lveronica sagde:
Havde ønsket at jeg havde haft mere viden og dette
Desto større grund til at tale med naboerne!
 
  • Synes
EvertL
  • Laddar…
70'er-huse skal man passe på.
70'er-huse med imprægnerede syllar skal man passe på.
70'er-huse med imprægnerede syllar og pejsestue i kælderen i opregnet træ skal man passe på.
 
  • Synes
Linnea86 og 2 andre
  • Laddar…
harry73
Men synes man allerede nu, uden at have taget højde for fremtidige problemer, at huset er for dyrt, bliver det svært at blive enig om en rimelig pris med sælgeren
 
useless useless sagde:
70'er-huse skal man passe på.
70'er-huse med imprægnerede syld skal man passe på.
70'er-huse med imprægnerede syld og kælderstue med opreget træ skal man passe på.
Ja, man skal også passe på:
* huse bygget i 90'erne og 00'erne med enstegstæt facade.
* alle huse med krybekældre
* gamle træhuse, de kan få ægte hussvamp og have brug for at blive jævnet med jorden
* huse med vådrum
* huse med pillefundament
* huse med kold loft
* huse med plade på jord med overliggende isolering, uisoleret betonplade eller plade med mangelfuld dræning
* huse med fladt eller lavhældende tag
* huse med Træ direkte mod beton eller puds, fx opreget gulve almindelige i 60'erne
* huse med byggematerialer uden veldokumenterede egenskaber

Og desuden alle nybyggede huse, da eventuelle fejl endnu ikke har haft tid til at vise sig

Min pointe er, at i princippet har alle huse deres mangler ;).
 
  • Synes
  • Haha
Ballvar og 19 andre
  • Laddar…
harry73 harry73 sagde:
Men synes man allerede nu, uden at have taget højde for fremtidige problemer, at huset er for dyrt, bliver det svært at blive enige om en rimelig pris med sælgeren
Født i går er jeg ikke, jeg ved pga. beliggenheden og de mangler der har vist sig, og det er ikke kun dette, men taget skal også skiftes. Huset ER ikke engang værd 1.500.000 kan aldrig tro, at ejeren får dette for dette hus. Og at blive enige om en pris bliver svært da det er en meget gammel person som ikke længere kan bo hjemme.
 
harry73
Selvfølgelig er du ikke født i går. Bare det, at du overvejede spørgsmålet og valgte at stille et spørgsmål her, viser, at du ikke er nem at narre.
Hvad jeg mente, er, at sælgeren endnu ikke er der, hvor han accepterer, at huset er værd så meget mindre. Derfor er det en god idé, hvis du leder efter et andet hus.
 
  • Synes
EvertL og 1 anden
  • Laddar…
harry73 harry73 sagde:
Såklart er du ikke født i går. Bare det at du overvejede spørgsmålet og valgte at stille et spørgsmål her viser, at du ikke er let at narre.


Hvad jeg mente er, at sælgeren ikke er der endnu, hvor han accepterer, at huset er værd så meget mindre. Derfor er det godt, hvis du leder efter et andet hus.

Bliver nok at vente, indtil der kommer noget andet i området med mindre renoveringsbehov :D
 
  • Synes
Fannys og 1 anden
  • Laddar…
Fadai
L Lveronica sagde:
Tak for alle svar :) værdsætter alle. Jeg må nok stå over dette hus. Føles alt for omfattende..må pænt vente, indtil der kommer et andet hus ud i området, der ikke har disse problemer :love:
Klok beslutning. For de penge kan du sikkert finde et bedre objekt. Man skal have god tid og tålmodighed, når man leder efter hus. Held og lykke!
 
mexitegel mexitegel sagde:
Ja, man skal også passe på:
* huse bygget i 90'erne og 00'erne med et-trins tætnet facade.
* alle huse med krybekældre
* gamle træhuse, de kan få ægte hussvamp og behøve at blive jævnet med jorden
* huse med vådrum
* huse med sokkel
* huse med koldloft
* huse med flade på jord med overliggende isolering, uisoleret betonflade eller flade med mangelfuld dræning
* huse med flade eller lavt hældende tag
* huse med Trä direkte mod beton eller puds, fx strøer under gulve almindelige i 60'erne
* huse med byggematerialer uden velbeskrevne egenskaber

Og desuden alle helt nybyggede huse fordi eventuelle fejl endnu ikke har vist sig

Min point er, at i princippet har alle huse deres mangler ;).
Jo, sådan er det, men de fleste af de risici du nævner, er relativt kendte og lette at vurdere løsninger for, som vådrum.

Fugtproblemer i 70'er-huse kan oftest løses med udskiftning af syld, og/eller Nivellgulv eller lignende. Men det er dyre løsninger som nogle gange ikke fungerer.

En moderne joker er jo de et-trins tætnede facader. Det ser ud til at kunne være en moderne variant af 70'ernes betonplader på jord, ud fra et problematisk perspektiv. De er forræderiske, fordi en et-trin tætnet facade kan fungere i mange år, indtil der kommer vand ind et eller andet sted. Betonpladerne fra 70'erne fungerer i mange tilfælde uden problemer i mange år, for pludselig at blive et problem med fugt og skimmel.
 
L Lveronica sagde:
Bliver nok at vente, indtil der kommer noget andet i området med mindre renoveringsbehov :D
Det er nok klogt. Tænk bare på, at hvis det er "et lignende rækkehus", så er det med største sandsynlighed bygget med samme risikokonstruktion. Det kan jo så være noget, der er blevet udbedret – men du bør foretage grundige undersøgelser for at kontrollere eksisterende eller potentielle problemer (selv hvis sælgeren siger, at det er blevet udbedret).
 
  • Synes
EvertL
  • Laddar…
L Lveronica sagde:
Ja jeg vil jo være positiv da det ligger på "rigtig sted". Havde ønsket at jeg havde haft mere viden og dette osv var dygtigere til at lave beregninger jeg kan jo lave en god handel hvis situationen ikke er ret dårlig men det kan jo næsten være modsat også:crysmile::thinking:
Videnshullerne udbedrer du meget enkelt. Læs, læs, læs og læs lidt mere, og før en dialog med nogen som kan i det mindste lidt om huse.
Selvfølgelig er det dejligt at lave en god handel, men langt vigtigere er at lave den rigtige handel, når det kommer til huse. Med andre ord; det behøver ikke være forkert at købe et problemhus, men så skal man være bevidst om det, være forberedt på at udbedre problemerne og have penge til at gøre det.
 
  • Synes
Igen
  • Laddar…
L Lveronica sagde:
Har hittat os et rækkehus bygget på 77. Har forstået, at dette problem er almindeligt fra den tid. Huset ser ikke ud til at have gennemgået nogen større renoveringer siden starten.

Hvordan som..sådan her står det i inspektionsprotokollen.

Betonplade på jord med opreget og isoleret gulv. Gulvkonstruktionen indeholder også træbeskyttet tømmer.

Det står, at de har fundet fugt i et soveværelse og badeværelse

"En dybere undersøgelse anbefales for at konstatere årsagen til og omfanget af de målte fugtværdier i konstruktionen. Det er vigtigt at tænke på, at denne anbefaling om dybere undersøgelse gælder hele indgangsplanet. Fugtindholdet 22 % målt i indvendig vægsyld. Indvendig vægsyld er træbeskyttet."

Så hvad tror I om dette? Ingen bud er kommet ind, har været på Boliga siden januar. Udbudsprisen er ca. 1 500 000. Hvilket jeg synes lyder alt for meget i betragtning af, hvad der vil skulle gøres.
Ligger ca. 2 mil uden for Östersund.

Hvad tror I alle? HVAD BLIVER nødt til at blive gjort og hvad ville de omkostninger i så fald være? Kan man skambyde?
Der findes intet skambud. For øvrigt kan I jo sige, at I vil have en fagmand til at komme med et tilbud, og at I vil trække fra købesummen, svarende til hvad der står i tilbuddet.

I kan jo ikke stå for sælgernes modvilje til at vedligeholde deres rækkehus.

mvh
 
L Lveronica sagde:
Har også overvejet det her med at høre med naboerne men bor ikke direkte i nærheden så det føles lidt mærkeligt at tage derhen og spørge dem bare.

Har du nogen opfattelse af hvad der kommer til at skulle gøres?
du kan altid google (ratsit, hitta.se) efter telefonnumre på respektive adresser, så ringe og spørge at du er interessent men vil gerne høre etc etc...
 
Jeg ved ikke, hvad de huse plejer at koste, men det kan jo også være, at man allerede har regnet omkostningerne for tiltagene ind i prisen, dvs. trukket fra hvad det vil koste. Så gjorde vi, da et af vores tidligere huse skulle sælges, og besigtigelsen viste et fugtproblem. Vi indhentede tilbud på, hvad det ville koste at udbedre, og fremlagde det åbent. Og satte husprisen derefter. Selvfølgelig kom der nogle skambud, men eftersom prisen allerede var sat med hensyn til renoveringsbehovet, så sad vi roligt i båden og fik huset solgt til den forlangte pris.
 
S
L Lveronica sagde:
Rigtigt så kritisk vil jeg ikke være til det her. At det har taget ham 10 år er jo beklageligt. Vi ville ikke lave nogen ny gulvkonstruktion selv, men tage hjælp ind.
at tage hjælp ind for at få en ny gulvkonstruktion betyder absolut ikke, at du bliver af med problemet, at trykbehandlet syld kan begynde at lugte, har du derefter lugtsmitte kan du kalde ind 10 forskellige eksperter, få 10 forskellige løsninger og ingen måske afhjælper problemet

eller så er du heldig og slipper sådanne problemer, det er en chance du tager, hvis du køber hus med både fugtproblemer og trykket træ
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.