Vi vil supplere panel i en toilet, som vi renoverer. Huset er fra 1924, og panelen er delvist i ret dårlig stand og skal udskiftes. Har ledt efter dobbelfaset spont i målene 17x75 på alle byggemarkeder, men det ser ud til at være umuligt. Er der nogen, der ved, hvor man kan få fat i sådan noget?

• En hånd, der holder et stykke træpanel med grøn overflade og rå kanter, muligvis en del af en dobbeltfalset kilespånt.
Niklas Wulff Niklas Wulff sagde:
Vi ønsker at supplere panel i en toilet, som vi renoverer. Huset er fra 1924 og panelet er delvist i ret dårlig stand og skal udskiftes. Har ledt efter dobbeltfals på 17x75 i alle byggemarkeder, men det virker umuligt. Er der nogen, der ved, hvor man kan få sådan noget?
Hej!
Nu har vi problemer med at finde samme mål, fik du fat i noget med rigtige mål, og i så fald hvor? :)

E Erini Aspegren sagde:
Hej!
Nu har vi problem med at finde samme mål, fik du fat i noget med de rigtige mål, og i så fald hvor? :)
Desværre ikke, jeg løste det på en anden måde.

Totte_S
Jeg vil sige, at du skal prøve at finde et mindre savværk/høvleri, der kan løse det for dig. Alternativt en glad amatør med det rette udstyr, hvis det kun er nogle få dusin meter, kan det fræses frem med enklere værktøj.
Jeg købte her på et lokalt savværk for 20 år siden, men savværket er blevet solgt, og maskinerne eksporteret til udlandet.

• Synes
Festlund og 1 anden
  • Laddar…
T
Jag tror också på ett mindre sågverk/hyvleri men annars finns Panel och list i Stockholm som kan ta fram olika paneler. På den här sidan tror jag det är vad som kallas V-fasad panel som matchar det du har: https://www.panelochlist.se/produkter/paneler/ovrig-panel

Tyvärr är det inte en lagervara så det tar nog en del i grundpris och sen per meter så ska man inte ha många meter så blir det rätt dyrt. Ska man ha större mängder så slås ju grundkostnaden ut på många löpmeter.
Jag kollade på det när vi byggde till och ville ha samma foder som redan fanns men det blev en kostnad som vi inte prioriterade och jag fick lösa det på annat sätt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.