Jeg leder efter brugt formplaywwod til at bygge støbeform til vores vægge.

http://husbygget.homeip.net/vecka19/gjutform3.jpg

Vi købte materiale til den ene side af formen i mandags og havde håbet på, at støbeformmandens egne forme ville blive ledige (sidder fast på andet byggeri). Nu ser det ud til at trække ud, så vi har brug for at fixe nyt træ i weekenden, så de kan arbejde videre næste uge. Sidste gang kostede det cirka 12000, og det kræves ligeså meget igen!

Hvis I undrer, hvorfor vi støber og ikke murer, så skyldes det radonet og at det bliver tættere på denne måde.

Jeg har søgt på Blocket, Byggigen, ringet til rivners, men er der et andet sted, man kan lede?

Eller er der nogen her, der har støbt noget og vil sælge sit materiale?

Kan man ikke bruge OSB-plader? K-rauta =119SEK per styk. Man får jo næsten 300kvm for 12kSEK...... :)

Ingen anelse, nu er det for sent for vi har været på AKB i dag og købt endnu flere plader!

Pladerne koster 200 kr styk (0,6x2,5=1,5 kvm -> 133 kr/kvm). I 12 kkr indgik der 500 m regel også. Vi skal støbe ca. 35 kvm væg i første omgang, så kan vi genbruge formværket til de andre omgange (det håber man virkelig). Men det er muligt, at det fungeret med OSB, men tror du ikke, de suger op for meget, så det er sværere at genbruge?

Ved ikke sikkert, men jeg tror ikke det. Har fået for mig, at OSB er et ret almindeligt materiale til forme. Overfladen er meget glat, så den ikke suger til sig eller hænger fast.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.