Jeg har læst en del om knagen/knirken i trapper og forskellige måder at forsøge at minimere dette. Jeg undrer mig over, om dette fænomen generelt også gælder nye trapper? Vores knirker og knækker meget højlydt. Bør man bede trappe- eller husleverandøren om at justere trappen?

• Ny trætrappe med metalgelænder i moderne design, muligvis med problemer med knirken og knagen ifølge diskussionsindlæg.
Kan være at regel under trappetrinnet som giver lyden, prøv at løsne skruerne lidt så måske det forsvinder

Tak for tipset! Skal prøve dette.

Lim, det er det eneste, der virker. Skru trinene løs så meget, at du kan komme til at trykke trælim ind. Stram skruerne hårdt derefter.
/CC

Ligger stigen an mod væggen, så er det garanteret der, det knirker.

Løsnede lidt på skruerne til reglerne og bilder mig ind, at det blev noget bedre, men ikke helt godt. Så må nok prøve at lime ved lejlighed.

Lægger jeg lim under trinene til højre ind mod væggen eller også til venstre (bå billedet set)?

Trinene ligger op mod væggen. Hvad er løsningen på dette ifs.? Fjerne hvert trin og slibe?

• Flydende trappetrin i træ monteret til en væg med skruer på højre side, understøttet af metalbeslag. Trinnene ser ud til at være del af en moderne trappe.
Senest redigeret:
Det der knirker er, når træ gnider mod træ. Skulle ikke tro, at det bliver samme effekt mod gipsvæggen. Lim overalt hvor du kan komme til.. Forslagsvis så skruer du alle trin løs fra vangstykket, inden du limer, og så alle trin samtidigt.. Hvis du tager et trin ad gangen, bliver det nok svært at få til det.
/CC

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.