Jeg har set billeder, hvor man har en klods mellem gerichter og fodpaneler. Formentlig fordi gericht og fodpanel har forskellig tykkelse. Jeg synes, det ser ret godt ud.
Jeg havde tænkt mig at bruge kun gerichter og fodpanel (købt fra Gapro - 15 mm).
Nu viser det sig, at gerichterne har en fordybning, hvor de møder fodpanelet. Med andre ord er fodpanelet tykkere, hvor de mødes.
Hvordan løser man det bedst? Er den eneste mulighed at bruge klodser?
Hvor kan man købe sådanne?
Jeg havde tænkt mig at bruge kun gerichter og fodpanel (købt fra Gapro - 15 mm).
Nu viser det sig, at gerichterne har en fordybning, hvor de møder fodpanelet. Med andre ord er fodpanelet tykkere, hvor de mødes.
Hvordan løser man det bedst? Er den eneste mulighed at bruge klodser?
Hvor kan man købe sådanne?
Det er et alternativ jeg har overvejet. Jeg har testet at fase kanten af, men er ikke blevet helt tilfreds. Lidt fuge kan nok gøre det bedre.
Har ledt lidt på nettet og set, at de også kaldes for sokkelklods.
Har ledt lidt på nettet og set, at de også kaldes for sokkelklods.
Har på fornemmelsen, at det findes i velassorterede byggemarkeder. Har på fornemmelsen, at producenten også laver dørbuer. Kan ikke komme i tanke om andet end, at jeg har set det på Silvanbygg, tror jeg, at det var. Man render jo rundt i hver eneste byggemarked, man ser... ;-)
Det var lettere at finde nu, når jeg havde det rigtige søgeord "sockelkloss". Både Gapro og Moelven havde dette i deres ordinære sortiment.
Sokkelklods, eller foderklods som det også kaldes findes i metervare hos velassorterede bræddegårde. Har tidligere altid været anvendt som afslutning uanset om det har været nødvendigt eller ej. Giver et meget bedre helhedsindtryk. 
Klik her for at svare