Skal lægge et gulv i rummet og havde tænkt ærlig klinker.. men så dukkede klinkerlaminat op som forenkler arbejdet. Er dog lidt bange for at det holder dårligt. Det står at det er "slidbeskyttelsesklasse 32" på, hvad betyder dette? Hvordan samler man dette materiale?
Er det klikgulv-laminat, som man forsøger at få til at se ud som klinker, som du mener? Dem banker man jo sammen som hvilket som helst klikgulv. Jeg har svært ved at tro, at det ville klare sig i en slitageprøve mod rigtige klinker, men det kan jo være tilstrækkeligt afhængigt af, hvilken type skur det er. Måske ikke så godt at køre plæneklipperen ind på...
Har selv sat "fejk" klinker i gangen. Det er et laminat-klickgulv. Har ikke haft nogen problemer med slid endnu. Det har også været udsat for en del fugt, da barnevognen ofte trækker en del sjap med ind. Har haft mit gulv i et halvt år. Købt hos Byggmax for 140 kroner pr. kvm.
Derimod kan man spørge sig selv, om det ikke er lige så godt at lægge et rigtigt klinkergulv i stedet. Budgetklinker koster ikke meget mere og ser pænere ud.
Koldere at gå på ganske vist, men vi går kun igennem gangen på vej ud/ind, så det betyder ikke så meget. Fortryder det faktisk lidt, selvom det ser helt okay ud og gik hurtigt som lynet at lægge.
Derimod kan man spørge sig selv, om det ikke er lige så godt at lægge et rigtigt klinkergulv i stedet. Budgetklinker koster ikke meget mere og ser pænere ud.
Koldere at gå på ganske vist, men vi går kun igennem gangen på vej ud/ind, så det betyder ikke så meget. Fortryder det faktisk lidt, selvom det ser helt okay ud og gik hurtigt som lynet at lægge.
Har lagt klinkerlaminat fra Byggmax i køkkenet. Det er holdbart, det svage punkt er samlingerne. Her må du lægge klickguard mellem som udelukker vand.
Personligt ville jeg ikke lægge Byggmax klinkerlaminat igen. For at få samlingerne på kortenderne sammen blev jeg nødt til at banke med en forhammer. Ingen "klick" der.
Personligt ville jeg ikke lægge Byggmax klinkerlaminat igen. For at få samlingerne på kortenderne sammen blev jeg nødt til at banke med en forhammer. Ingen "klick" der.
Klickguard er en gennemsigtig geggamoja, som man køber på tube. Køb den på Byggmax i stedet for Bejier eller Bauhaus. Halv pris samme ting. En silikonelignende masse, som man klemmer ud af tuben og ind i klikfugerne, før man klikker dem sammen.
Behøver ikke have det i et helt tørt rum.
Behøver ikke have det i et helt tørt rum.
Slidstyrkeklasse 32 er omtrent offentlige områder. Men det er bare at tage den klassificering med et gran salt:carax sagde:
Råd & Rön på nettet - Laminatgulv
Alloc Commercial Stone : ALLOC AS©carlbanan sagde:
Antager at aluminiumskenet skader kapsavklingens klinge meget mere end hvad bare laminatet gør i sig. Skal man være nødt til at save i hånden, eller findes der muligvis kapsavklinger beregnet til metal? Hvordan har de tænkt, at man skal save det?
Klik her for at svare