Jeg har spånplade som gulv ovenpå det 22mm egetræplanker
jeg har tænkt mig at lægge klinker foran brændeindsatsen.
Klinkerne er 10mm så jeg skal have fuge + en form for afstandsmateriale som bliver 12mm
klinkerne er store stykker... 48x48cm så det skal være stabilt ellers revner det når nogen bevidst springer.
Hvordan skal jeg gøre? Flydespartel bliver nok lidt tyndt, vil det holde?
Afstandsmaterialet bør nok være omkring 8-9mm.
Hvordan skal jeg gøre?
HJÆLP!!
Senest redigeret:
Just minerit har nu tilsyneladende færre tykkelser sammenlignet med for et antal år siden. De har dog også en 6mm tyk plade til facade som hedder Windstopper.SBH sagde:
Ellers må man lede hos andre producenter af cementbaserede plader. De er jo helt snarlige Cembrit (minerit) men har andre tykkelser.
Her kan man lede lidt:
http://byggkatalogen.byggtjanst.se/cementbaserade-och-cementbundna-skivor/61/sok?kategori=&page=1
F.eks:
http://byggkatalogen.byggtjanst.se/produkt/cementbaserade-och-cementbundna-skivor/dlh-fibercementskivor/39905
Det svære er vel som altid at finde en forhandler...
Nja, jeg diskuterede faktisk det der ret indgående med producenten for et antal år siden.nino sagde:
Netop fuldlimet samt skrue cc200 var en metode de anbefalede.
Jeg har faktisk lagt 45x45-plader for 6-7 år siden på et sådant underlag, og det blev meget godt.
Men som sagt, det er heldækkende lim mod spånpladen i kombination med skrue, der skaber stivheden.
Ardex S48 skal ikke skrues, hvis man trækker en skrue i for at underlaget er ujævnt, så skal den skrues ud efter hærdning.
Jeg tror, at almindelig Minerit indeholder spån, så den bevæger sig med luftfugtigheden, så den er ikke egnet til fliselægning, men det kan sagtens holde...
Har revet ældre køkkener ned, hvor der har siddet fliser på masonit i 40-50 år uden revner eller fliseløft.
Jeg tror, at almindelig Minerit indeholder spån, så den bevæger sig med luftfugtigheden, så den er ikke egnet til fliselægning, men det kan sagtens holde...
Har revet ældre køkkener ned, hvor der har siddet fliser på masonit i 40-50 år uden revner eller fliseløft.
Ja, men det afhænger lidt af, hvad man er ude efter...
Metoden med lim og skruer sigter mod at stive underlaget op, ikke kun at gøre materialet dødt og forhindre bevægelser afhængigt af variationer i fugt og temperatur.
I dette tilfælde opfattede jeg det som, at TS var bekymret for, at underlaget ikke er tilstrækkeligt stift, og ud fra det anbefaler jeg fuldlimet og skruet cementbaseret plade.
Just my two cents.
Metoden med lim og skruer sigter mod at stive underlaget op, ikke kun at gøre materialet dødt og forhindre bevægelser afhængigt af variationer i fugt og temperatur.
I dette tilfælde opfattede jeg det som, at TS var bekymret for, at underlaget ikke er tilstrækkeligt stift, og ud fra det anbefaler jeg fuldlimet og skruet cementbaseret plade.
Just my two cents.
Stemmer, jeg er lidt bekymret for, at det ikke bliver stift nok.. Nu kommer et problem til, som jeg glemte at påtale...
Der ligger vandvarme under spånpladen, og netop den overflade, hvor jeg skal lægge klinkerne, var mine markeringer for, hvor rørene er, blevet slidt væk.. Nogle skruer kan jeg få ned, men ikke rundt om kanterne..
Mod forsiden kan jeg sætte en række midtpå, men ikke langs den side, hvor ovnen er.. Jeg får skrue, så meget jeg tør.. Jeg har prøvet med almindelig minerit tidligere og kom til at glemme den ude i en regnbyge.. den blev ret så blød efter det.
Er det er den her plade, I mener?http://www.beijerbygg.se/store/privat/byggmaterial/byggskivor/cementbaserade-skivor/cembrit-ws-900x2700
Humant pris...
Der ligger vandvarme under spånpladen, og netop den overflade, hvor jeg skal lægge klinkerne, var mine markeringer for, hvor rørene er, blevet slidt væk.. Nogle skruer kan jeg få ned, men ikke rundt om kanterne..
Mod forsiden kan jeg sætte en række midtpå, men ikke langs den side, hvor ovnen er.. Jeg får skrue, så meget jeg tør.. Jeg har prøvet med almindelig minerit tidligere og kom til at glemme den ude i en regnbyge.. den blev ret så blød efter det.
Er det er den her plade, I mener?http://www.beijerbygg.se/store/privat/byggmaterial/byggskivor/cementbaserade-skivor/cembrit-ws-900x2700
Humant pris...
Senest redigeret: