Hej!

Har præcis taget mig ganske langt i et kælderprojekt ca. 80m² i et hus fra 40'erne.

Næste skridt er klinker på gulvet i rum (ikke vådrum men sandsynligvis tilskydende fugt via vægge, der står i ler) hvor der er pudsede vægge. Er der nogle specielle primere & fliseklæbere jeg bør kigge på til sådan et arbejde eller fungerer Biltemas (som jeg antager er billigere) lige så godt?

Har aldrig valgt klinker (eller lagt tidligere), så jeg ved ikke meget om det, for eksempel, er der forskel på typer af klinker (udover prisen 70-1000SEK/m2), som man skal tage hensyn til?

Arbejdsforløb indtil nu:
Udenfor:
Dræning med Isodrän.
Gulv:
Gravet, isoleret med isodrän+cellplast, gulvvarmeslanger, armering & støbt beton.
Sokkel/fundamentbjælke:
Uændret dvs. står stadig i ler.
Vægge:
Pudses lige nu. Nogle nye lecavægge samt ompudsning af eksisterende vægge.

Næste skridt:
Gulv:
Klinker på alle gulve.
  • Nogle beboelsesrum uden fald, afløb & vand. Tips til tætningskit, primere
  • Nogle vådrum med bruser, badekar, vaskemaskine, toiletter etc. Her tænker jeg tætningslag omkring gulvafløb og bruser/badekar men ellers "åbent".
Vægge:
  • Puds på vægge i beboelsesrum, malet med kalkfarve eller silicat. Har ikke overvejet endnu. Modtager gerne tips.
  • Fliser på vægge i vådrum. Tætningslag omkring bruser og badekar kun.

Det fungerer med de fleste fix. K-rauta sælger Cascos Multifix 25 kg for 229 kr, hvilket er godt, støvreduceret fix til lav kilopris.

Vedrørende klinker, så er det lettere at få et godt resultat med små fliser i rum med fald i gulvet.
Typ 10x10 cm leveres ofte med net med f.eks. 12 fliser, der sidder sammen. Går hurtigt at lægge.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.