Jeg bor i et modulbygget Borohus fra '91 med krybekælder. Nu skal jeg lægge klinker med elvarme (quicknet) i gangen. Grundplanen er åben, så i gang, stue og v-rum flyder gulvene sammen, egetræsparket (15mm). I gangdelen har jeg derfor savet gulvet ud, hvor klinkerne skal lægges (tak til den, der opfandt dyksaven :D). Under det fandtes der pap, som jeg troede. Men under det ligger der plastik. Niveauerne er altså:
1. Trægulv
2. Pap
3. Plastik
4. Spånplade

Hvad laver plastikken der? Burde vel ikke være nogen fugtspærre, eller? Jeg skal lime gulvgips, inden jeg begynder at lægge, men det bliver jo tricky på plastikken :cool:. Nej, for sjov, kan det være plastik, der er lagt for at minimere klamlyd fra trægulvet, men hvorfor så pap...? Plastikken skal jo væk for at gipset kan limes, men jeg er bekymret for, at jeg ændrer noget i en konstruktion, der kan få trælse følgevirkninger. Er der nogen, der ved, om det plejer at se sådan ud?

Jeg anser, at plasten skal være der. Sammenlign med ydervæggene, der har du også plast på varme side.
Hvorfor lime gulvgipsen? Det er vel nok at skrue den?

Dem jeg har talt med siden mit indlæg, siger at de få kvadratmeter (5) ikke gør nogen forskel, hvis plasten fjernes. Og limer gør man vel, hvis jeg har forstået de trin-for-trin anvisninger jeg har set og også dem jeg har rådført mig med. Det skal være stift, og hvis man skruer, kan gipsen bevæge sig, og det vil man undgå.
Hvordan gør man ellers, hvis man ikke kan/bør fjerne plasten? Jeg er nok ikke den eneste, der er stødt på dette ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.