Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Når man laver fastgørelser med klammer i 'nogenlunde' udendørs miljø, hvad skal man så bruge for klammer? For eksempel sættes forenklede undertage, dvs. armeret plast som underlagstag/kondensbeskyttelse med klammer. Endda vindtætningsvæv type Windy, sættes med fordel med klammer. Det er korrekt, at ingen af eksemplerne er direkte i en fugtig miljø, men det føles stadig som udendørs. For min del er det vindtætningsvæv bag panel, der er aktuelt. Hvilken type klammer er egnet i sådan et miljø? Og hvor finder man noget andet end FZB-klammer?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Jo, de er jo varmgalvaniserede i det mindste, men så falder jo hele enkeltheden ved at hæfte dem fast. På en horisontal og meget lille overflade, måske ok. Men vertikalt, samtidig med at man holder en større dug på plads, ikke til at tænke på, i hvert fald ikke alene.MaZtoR sagde:
Er der ingen der har erfaringer/meninger? Hørte med K-rauta og det var muligt at få fat i rustfrie klammer, men det var en bestillingsvare og 1-2 uger væk. Så længe kan jeg ikke vente. Ellers må det nok blive en bredrygget almindelig FZB-klamme.
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 indlæg
Ingen mere, jeg bumper op tråden.
Klik her for at svare